Nejlikan

Alla inlägg under mars 2011

Av Angelica - 7 mars 2011 07:42

Helgen har varit toppen. I Fredags när Stefan kom hem tittade vi på film och myste i soffan.


I Lördags var tanken att vi skulle åka till elgiganten och köpa en ny tv. Stefan ville åka till Bilia först så vi var där men i Södertälje var dom inte intresserade av att sälja något, säljarna total ignorerade oss. Så efter att ha väntat länge åkte vi till Bilia i Sätra.

Där provkörde vi först en diesel bil sen så fick vi provköra den bilen vi var intresserade av att köpa. Vi köpte den, den var jättefin. Vi tänkte lite långsiktigt när vi köpte bilen, en volvo v50. Vi får hämta den på Fredag eftermiddag och jag lovar att ni ska få se bilder på den..
På eftermiddagen så tvättade vi sen på kvällen så åt vi en god 3-rätters middag.


Igår så jobbade jag, chefen ringde sent i Fredags och frågade om jag kunde jobba i helgen så jag valde att ta Söndagen. Det gick bra att jobba, tiden går så himla snabbt när man jobbar helger.


Idag så har chefen inte ringt än. Jag tror hon ringer snart, men jag ska på massage idag på förmiddagen för jag har haft problem med ryggen senaste veckan, oftast är man ju stel och så men jag har haft riktigt ont, så jag hoppas hon kan hjälpa mej. Tänkte även träna innan massagen, jag har inte tränat sen förra måndagen men det beror ju på att Albin varit här, så det ska bli skönt.

Stefan åkte till Västerås för en stund sen, så nu är jag ensam enda till Fredag, och den här veckan har jag inte planerat nåt förutom att jobba så mycket som möjligt..

Av Angelica - 4 mars 2011 11:48

Jag har haft ett par riktigt mysiga dagar. I Onsdags morse så kom ju Albin så då var vi ute på en skön morgonpromenad, vädret var ju strålande. Sen vid halv 11 så kom min arbetskamrat Margurite med barnen Pelle o Lovisa. Pelle fick ligga och sova på soffan en stund medan vi andra fikade. Maggan hade köpt med sig en supergod kladdkaka så den fikade vi på. Barnen tyckte det var väldigt roligt med en hund.


Albin o Lovisa

 



På kvällen sen var jag och mötte upp min Sambosysterdotter så gick vi hem hit och kollade på film, åt mat och satt o pratade. Vi var väldigt trötta på kvällen så vi gick o la oss rätt tidigt. På Torsdag morgon tog vi en liten promenad, sen åkte Moa hem.


Jag åkte och jobbade några timmar för att på kvällen få besök av Jenny o Mimmi. Hundarna var totalt speedade i början, dom går jättefint ute men inne var det lite skillnad, dom busade visserligen men det blev lite mycket. När dom äntligen lugnat sig så var vi och hämtade mat sen åt vi och kollade på film. Vi satt och pratade och hade det mysigt hela kvällen.


Idag så var vi ute på en långpromenad på morgonen och när vi kom hem käkade vi frukost, då var hundarna heelt slut. Så dom la sig i soffan o slöade.


Såhär mysiga var dom då.

 


Jenny o Mimmi gick för en stund sen så jag ska diska, gå ut med Albin och göra mej fin för min pojkvän. Sen kommer Hasse och hämtar Albin och Stefan kommer äntligen hem.

Av Angelica - 1 mars 2011 20:11

Nu har jag jobbat det jag ska för den här veckan. Nu har jag massor med roliga saker att se fram emot.


Onsdag- Albin kommer hit kl 7. På förmiddan kommer min arbetskamrat Margurite och hennes son Pelle hit och fikar. På kvällen så kommer Stefans systerdotter Moa hit och ska sova över, det blir en riktig tjejmyskväll!!


Torsdag- Jag ska jobba några timmar. På kvällen sen så ska vi möta Jenny o Mimmi så ska vi gå hem hit och ha myskväll. Hundarna ska få leka av sig och vi ska kolla på film och äta kinamat.


Fredag- Albin min lilla livvakt åker hem. Stefan kommer hem och det är en riktig höjdpunkt!

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards