Nejlikan

Alla inlägg under maj 2011

Av Angelica - 26 maj 2011 13:35

Jösses vad mycket som hänt sen sist jag bloggade. Jag kunde delta när Wincent döptes, den var ett fint dop sen vart det fika på deras gård, härligt väder var det också.
På kvällen var Stefan och jag på bio, vi såg Fast & Furious 5 och den filmen var sååå bra, helt såld blev jag!!

På Söndagen så var vi en sväng i Huddinge hos Stefans pappa, dom håller på att renovera köket så det var lite rörigt där, men det kommer säkerligen bli himla fint när det är klart.


I Måndags så jobbade jag äntligen, vi hade en utflykt till Järna kulturhus med pensionärerna, det blev så himla lyckat. Även om det finns lite att finslipa till nästa utflykt. Förhoppningsvis så kommer nästa utflykt bli till Taxinge slott i början av Juni. Det gäller att alla pensionärer kommer i väg på nåt, vi har ju ca 200 st inskrivna och i Måndags hade vi med oss 35st, så vi har några kvar om man säger så.


I Tisdags när vi kom hem efter att ha jobbat och bara ville slänga oss i soffan så fick vi istället ta itu med helvetet på jorden (just då kändes det så iaf). Dom har gjort någonting med rören i huset och hade alltså haft vattnet avstängt, men när vi kom hem så sprutade ut massa vatten över hela köksgolvet, det var alltså diskvatten från grannarna. Då hade dom alltså satt på vattnet för tidigt och självklart så börjar ju folk att spola vatten, det hade vem som helst gjort. Problemet är bara att grannarnas gamla äckliga diskvatten sprutar ner halva vårt kök.

Vi fick ligga typ hela kvällen och försöka torka upp allt och de två killarna från jouren som var här gjorde allt dom kunde, till slut stängde dom av nåt rör. Jag var helt förstörd! Mitt fina kök luktar inge vidare nuförtiden, dock tror vi inte att skadan vart så stor såhär i efterhand, men hoppas att den var tillräcklig för att få ett nytt kök, för det kommer nog kunna bli mögelskador i golvet.


  Sådär lagom tydlig bild. vattnet i hinken är iaf en dal av allt vatten vi torkade upp. Vi fyllde nog sammanlagt 5 hinkar fulla med vatten.


Igår jobbade jag en kortare dag och sen efter det var jag på ett hemligt möte som gick rätt bra, jag har en del att klura på iaf. Imorgon kommer lönen och jag är antagligen ledig, så då ska jag fortsätta o fixa med bröllopspresenten.


Önskar er redan nu en trevlig helg!

Av Angelica - 19 maj 2011 19:06

Idag så skulle jag jobbat men passande nog så har jag åkt på halsfluss.
Igår var jag på VC och dom konstaterade det jag anade, mitt superbra immunförsvar höll i 7 månader men nu var det slut. Sist jag var sjuk var i September, då hade jag också halsfluss men var ännu sämre än nu. Dock  hann jag repa mej hela ok till dopet vi skulle på då, jag smittade inte och höll skenet uppe, men väldigt fysiskt påfrestande för kroppen
Såå jag hoppas att jag orkar gå på dopet som är den här gången, det är Wincent som ska döpas och jag vill hemskt gärna vara där. Som tur är så biter penicillinet på mej riktigt bra.

Tack vare att jag blev sjuk så gick jag miste om alla roligheter, jag skulle picknickat med fina kusin Anna, jag skulle jobbat idag som jag inte gjort på hela vecka, och jag skulle fikat med en vän. När man är sjuk får man tycka synd om sig själv!!


Imorgon blir det soffläge och kanske en promenad för att få lite frisk luft.


 

Det är bara att knapra vidare..

Av Angelica - 15 maj 2011 20:21

Då var snart den här helgen över. I Fredags var jag ju hemma o va sjuk, men jag mådde mkt bättre så jag fick ändå lite gjort här hemma. Dammsuga o svabba golven.

Sen kom Stefan hem o då åkte vi till Willys för att handla lite, sen på kvällen kikade vi på film.


Igår så jobbade Stefan halvdag, jag var alldeles för lat för att ta mej för nåt vettigt, när han kom hem så åkte vi iaf ut till Lövsta en sväng, Stefan tog med sig fiskespöet medan jag mest satt med tårna i vattnet. Jag Längtar så himla mycket tills man kan bada, bada på sommaren är det bästa som finns!!


Idag har vi legat på varsin soffa praktiskt taget hela dan. Stefan läser o läser och jag snokar runt på nätet eller kikar på tvn. Kul liv vi har va? Äsch vissa helger blir väl lite tråkiga o rastlösa helg enkelt. Avslutade iaf kvällen med att baka, den bilden hittar ni på fejjan.
Än sålänge har jag inga pass den här veckan men jobbet ringer mej nog imorrn..


Här kommer några av dom utlovade bilderna från när jag besökte fina Madelene.


     Madde o Jag redo för en dag på stan o A6.


 

Dom superfina hästarna på Maddes gård.  Jag älskar hur Madde bor, perfekt!

Av Angelica - 12 maj 2011 14:55

Jag har jobbat så himla mycket, jag gör för tusan inte annat nu. Känns som man aldrig är ledig, även fast jag är det på helgerna. Det har inte hänt nåt särskilt under veckan som gått.


Idag så skulle jag jobbat till kl 16 men jag fick plötsligt ont i magen och mådde illa, så jag var tvungen att åka hem. Har ätit och vilat, mår bättre nu men konstig smärta i magen.. Jag ska vara hemma imorrn också, jag tror ärligt talat att kroppen säger ifrån, borde kanske ta det lite lugnare.


Jag har tänkt att börja detoxa mej själv. Det kan nog vara bra, ni fattar nog ingenting men jag ska göra något bra för kropp o själ. Dock vet jag inte när, väntar på samtal om det. Jag kanske berättar nångång i framtiden.. Väldigt privat är det!


I helgen har vi än sålänge inga planer, en storstädning här hemma kanske? Har inte gjort en ordenlig storstädning på flera veckor. Stefan ska jobba i helgen iaf!

Nu vill jag att Forsell ska komma hem, snart så



Av Angelica - 4 maj 2011 20:14

Jag hade ju en del annat att blogga om kom jag på.


I Lördags så var jag i Sthlm med kusin Anna. Vi har alltid så himla roligt ihop. Hon är den kusinen som står mej närmst, men det blir väl så när vi bor så nära och pratar ofta i telefon. Vi vet väldigt mycket om varandra, skönt att ha nån att prata med om allt och som känner familjen. Jag shoppade lite kläder och två par fina örhängen.


I Lördags gick även min trotjänare som jag har haft i 4 år sönder. Min fina mobil, som har funkat prima, jag har tappat den i golvet såå många gånger men nu orkade den inte längre. Så när jag kom hem från Sthlm så åkte jag o Stefan till elgiganten så köpte jag en ny mobil. Det blev självklart en Sony ericsson UTAN touch, usch vill inte ha det. Är hittills väldigt nöjd med telefonen och framförallt gillar jag att den är rosa.


    Den nya fina.


Gamla fina döda nallen

 

Idag har jag varit på gymmet och sen så har jag städat lite här hemma, såg ut som faan. Nu ser det bättre ut iaf!

Imorgon så ska jag jobba, 8-17 så det blir en lång dag, inte riktigt van vid det, sen ska jag va på den avdelningen jag varit på endast 2 ggr, hatar känslan av att vara ny när man inte vet vad besökarna heter och vad dom har för rutiner.. Det blir nog bra, sen när jag kommer hem hoppas jag på att ha fått något efterlängtat på posten..

Av Angelica - 2 maj 2011 20:44

Nu var det längesen jag bloggade, jag har hunnit med att vara i Jönköping några dagar, sen har jag varit mkt med Stefan och firat Påsk o Valborg.


Jag vill börja med att berätta hur bra vistelsen i Jönköping var. Jag sov ju hos Madde en natt (måndag till tisdag) huur mysigt som helst. Sen på Tisdagen shoppade vi lite på stan och A6 också. Hade verkligen en riktigt bra vistelse hos min fina vän!


På kvällen sen så Bjöd Carin o Per ut mej och Patrik för att fira våra födelsedagar, vi gick till en fin restaurang och åt en sjukt god middag, Efter det så bjöd jag Patrik på bio som present. Sen åkte vi hem till dom och så sov jag där.

På Onsdagen så hämtade pappa mej så åkte vi och käka frukost sen skjutsa han mej till stationen, för hemresa.

Jag var sen ledig (arbetslös) resten av veckan, jobbet ringde aldrig. På ett sätt var det lite skönt men jag saknar jobbet också. Idag var jag och tränade och hoppades mycket på att jobbet skulle ringa och det gjorde dom. Så idag har jag gjort nytta.


Vill bara berätta att våran vanliga dator har vissa problem med icke fungerande tangenter, så just nu sitter jag mkt på Stefans mini-pc. Har inga bilder på den här datorn och det känns lite som ett jävla projekt att flytta bilder hela tiden. Tills detta är löst så kommer jag inte lägga ut nån bild. Dock har jag massa fina bilder att visa såå den som väntar på nåt gott..

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards