Nejlikan

Alla inlägg under december 2012

Av Angelica - 31 december 2012 11:33

Nu ska jag ta o sammanfatta ett riktigt skitår.

Mitt lyckotal var 12 och jag hade höga förväntningar på det här året, tyvärr blev det det värsta året i mitt liv..



Januari

Vi flyttade till våran bostadsrätt här i Strängnäs. Äntligen! Lägenheten är underbar och helt perfekt.

Får besked om att lilla Mamma har cancer.

 

Februari

Jag håller ju på med körkortet och gör 2 uppkörningar denna månad varav den sista lyckas jag riktigt bra med. Det ända som var riktigt bra det här året. Vilken frihetskänsla och maktkänsla. Jag får köra bil och jag gör det galant.

 

Mars

Mitt vikariat på Åsen tar slut på min födelsedag. Jag blir avtackad men har då tagit beslutet att stanna kvar på timmar. Fyller hela 23år.  Inflyttningsfest i lägenheten, en kul kväll.

 

April

Denna månad händer inget anmärkningsvärt direkt. Eller joo det gör det men det vet jag inte än..

 

Maj

Första dagen på denna månad så plussar jag. Glädjen är obeskrivlig från både mej o Stefan. Lite läskigt är det också men vi känner oss förväntansfulla.

Jag gästpelar på Mälarsjukhuset, går intro på avd 18 men allt rann ut i sanden då jag sommarvikade i Södertälje

 

Juni

Jossan tar studenten den 15 Juni. Solen skiner o fåglarna kvittrar. Jag åker ner några dagar tidigare för att hinna umgås med mamma. Berättar att jag väntar barn för min familj. En av dom bästa Jönköpingshelgerna.

Firar midsommar i Hållsta och berättar om graviditeten för Stefans familj. Inskrivning hos barnmorska Hanna.

 

Juli

v 28 är vår gemensamma semestervecka. Första halvan spenderas i Kalmar o andra hälften i Jkpg.

Åkte in för ultraljudskoll nere i Kalmar, allt såg bra ut och vi fick se vårt underbara barn för första gången. Det visade sig också att jag inte gått så långt som vi trodde. Var i v 13 men trodde jag var i v15.

Stefans syrra gifter sig.

I slutet av månaden får jag ett samtal från sjukhuset att mamma är väldigt dålig o bara har några dagar kvar. Åker ner Fredagen den 27e och stannar till den 31a.

 

Augusti

Första dagen den hör månaden så går vi på det obligatoriska ultraljudet. Vi vet ju att jag inte gått så långt som jag vi först trodde och det konstateras. Vi får bilder på bebisen och en ny tid för UL. Blir även sjukskriven 3 veckor för att kunna fokusera på att vara med mamma..

 

Åker tillbaka till mamma på Torsdagen den 2a. Då ligger hon på ett sjukhem och steget till andra sidan är en tidsfråga. Sover i huset den natten men blir uppringd av sköterskan kl 2 på natten som säger att vi borde komma dit.

Jag tar bilen och möter pappa o Jossan där. Vi sitter där hela natten o vakar.

Förmiddagen den 3e Augusti så tar min älskade mamma sitt sista andetag och somnar in lugnt och stilla..

Friden har lagt sig och hon slipper ha så förbannat ont.

 

I mitten av månaden åker jag ner till Jkpg och är där en vecka innan begravningen. Åker in till akuten för att kolla till bebisen, som mår bra även denna gången men moderkakan ligger lågt.


Den 17e Augusti hålls begravningen och många närvarar. En otroligt vacker begravning för en fin människa.

Den 23e är det dags för ultraljud igen. Vi får beräknat förlossningsdatum den 20 Januari 2013.

 

September

Mamma skulle fyllt år den 11e. Carin lämnar blommor från mej på graven och tänder ljus.

Den 18e så är jag hos Hanna (bm) och vi lyssnar för första gången på hjärtslagen.

 

Natten till den 21a så åker jag in akut med ambulans till förlossningen på Mälarsjukhuset.

Jag är så nära döden man kan komma, dock ser jag inte det vita ljuset men jag ligger o svävar i en väldigt skön värld där ett tag..

Kl 8.05 den 21 September så föds våran lilla Agnes med akut kejsarsnitt   

Tyvärr så är det alldeles för tidigt för lilla pluttan i v 22+5 och hon är vääldigt liten.. Hon har ingen chans att överleva..

 

Vi ligger på sjukhuset hela helgen och pappa kommer upp till E-tuna och är hos mej.

 

Oktober

Är föräldraledig hela månaden och Stefan är också föräldraledig halva tiden o sjukskriven halva.

Sorgen är enorm och överväldigande. Att förlora sin mamma o dotter inom två månader är inte optimalt.   

Varje dag är en otrolig kamp..

 

November

Börjar jobba så smått igen. Det tar emot men är också skönt på ett sätt. Många frågor från pensionärer och chaufförer om vad som hänt med magen. Kan bara tänka på att sist jag jobbade var jag gravid och Agnes låg o gjorde kullerbyttor i magen hela dagarna.

 

December

Det har knakat i fogarna ett tag. Så jag beslutar mej för att göra slut på ett dåligt förhållande som saknar kärlek, detta sker den första veckan i December.. Helgen den 7-9 är en av dom galnaste. Nykter utgång med Maggan är allt annat än kul. Möter upp Andreas o gänget. Skjutsar hem Maggan o tillbringar sen helgen hos Andreas. Den helgen leder till en bra vänskap i slutänden. Stefan fyller år o jag går på lägenhetsvisningar.


Idag så befinner jag mej i Sthlm då o då för dejter..

Inte ultimat att bo under samma tak men jag letar lägenhet.

Sammanfattningen är att hade någon sagt till mej hur det här året skulle bli i förväg hade jag aldrig trott på den idioten..

Vissa saker ändras fort och livet ställs på sin spets.

 

Förväntningarna inför nya året är låga.

Jag är nöjd om alla mina nära o kära får må bra och hålla sig friska. Ett lugnt o fridfullt år hade varit nåt.

Lite galen kommer jag nog vara när det gäller att leva ut singellivet.. Jag vill önska er ett Gott Nytt År trogna läsare!!   

Det här året ska fan bli succé :) errhm nu höjde jag förväntningarna igen, blir det bra är jag nöjd..  

 

 

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards