Nejlikan

Alla inlägg under september 2015

Av Angelica - 18 september 2015 11:20

Nu var det ett jäkla tag sen jag bloggade igen. Det har sina orsaker..

Vi har varit på landstället varje helg och det är precis lika härligt som vi hade förväntat oss. Grannarna och området är så lugnt o skönt. Dock har vi köpt huset av en samlare och vi tyckte ju det verkade okej att han lämna massa grejer efter sig, såhär med facit i hand så är mycket skit, typ allting utan alla verktyg/trädgårdsredskap. Men man tar lite pö om pö varvat med att sitta framför brasan. 

Jag har ju jobbat mycket själv och har flera gånger påtalat att jag vill ha en vikarie när min kollega är på semester, nu ingår jag ju i ett projekt också, samtidigt som det nästa vecka ska bytas till digitala larm. Det handlar om att det är 1500 larm som ska bytas ut och då fick vi till oss att vi ska jobba kvällar och helger också. 
Jag har sen jag tog jobbet älskat det, men jag fixar inte stressen. Sist det var massor med omorganisationer så jobbade vi mellan 7- 22 och jag gör inte om det. Jag har haft problem med magen i drygt ett år och nu på senare tid har jag fått ångest, hjärtklappning och sömnsvårigheter och jag tänker inte sabba mitt liv o gå in i väggen pga jobbet. Så from nästa Onsdag är jag sjukskriven och då har jag sjukat mig sen i förrgår. Känns inte riktigt som min läkare förstod mej men jag får ta en dag i taget så får vi se om det blir förlängd sjukskrivning sen. Jag letar nya jobb för fullt, samtidigt kikar jag på studier.

Idag åker vi till stugan och det ska bli skönt. Jag åstadkommer ingenting nu på dagarna. Orkar inte äta mat om inget finns tillagat. tar inte tag i nån hushållsyssla för jag känner mej handlingsförlamad. Någonstans spökar det dåliga samvetet med, men jag vet att dom skiter fullkomligt i min hälsa så jag får försöka fokusera på att må bättre och göra sådant som jag mår bra av, det kommer bli träning och bröllopsfokus. Just nu är inget viktigare än min hälsa och vår bröllopsdag.

Igår så var vi på Nynäs havsbad för det sista mötet innan den stora dagen. Allt känns klappat o klart och det är oerhört skönt att ha lejt bort allt så man inte ska stressa med sånt också just nu. Walle som är restaurangchef var med på mötet och efteråt frågade han om vi skulle käka när vi ändå var där, jag var lite tveksam (det kostar en del) men vi tänkte att va fasiken man kan ju ta nåt enklare (läs billigare) när vi kom ner till restaurangen visade han dagens meny o sa sa han "vi bjuder på det ikväll". Jag kan säga att det var precis vad vi behövde. 
Jag har ALDRIG känt mig så bortskämd och lite som en VIP gäst. Vi fick en fördrink innan middagen (jag tog en dry martini o Magnus tog nåt annat) sedan vart det 3 rätters middag inkl dryck (jag drack vatten för jag skulle ju köra hem) till desserten kom bartendern ut med varsin Limoncello utöver kaffe/te. Sen när vi var klara så bara gick vi. Fantastiskt!


 
Skogsvampsoppa 


Ryggbiff med potatispuré och sidfläsk

   
Äppeltjosan med tillbehör (hette nåt flådigt men minns inte vad)

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards