Nejlikan

Alla inlägg under maj 2014

Av Angelica - 2 maj 2014 21:55

Längesedan.. Fullt upp som vanligt.


 
Här satt vi på klippan och kollade på en fiskare ( inte mitt intresse, någon annans) 


Jo jag tänkte berätta lite om förra helgen. Då bokade vi in en liten weekend på Södertuna slott. Jag fick en övernattning på valfri plats i princip av min fina sambo. Jag har ju en liten förkärlek till slott och herrgårdar har jag märkt, så efter att ha kollat på alternativen så ville jag åka till Södertuna.



Framsidan


Det ligger utanför Gnesta så för oss tog det ca 1½ timmar dit, vilket känns lagom.
När vi kom dit så checkade vi in sen var det afternoontea och det fanns en mycket gott att välja. När vi fikat så promenerade vi runt i omgivningarna och det var såå vackert, alltså på riktigt. Tänk er orörd skog med ett täcke av vitsippor, stor kraftiga ekstammar och vattnet som glittra.
Vi satte oss i solen med var sin tidning o bara var. Strax innan 18 så bytte vi om till badkläder o siktade in oss på en badtunna som vi hörde att dom hade. Vi simmade först lite i poolen innan vi trängde oss ner i tunnan ( satt två par där innan vi kom).  Efter en stund gick det ena paret och kvar satt vi och ett par till, Magnus och Rut hette dom. 
Det visade sig att hon fått vistelsen som 30års present o jag fick ju det som 25års present så det var ju kul.

Vi satt och drack några öl och dom var supertrevliga så vi båda sköt upp middagstiden till 20.30 ist för 19.30
På kvällen så åt vi en 4 rätters middag. Det var jättegott, speciellt gillade jag förrätten och huvudrätten.
Vi hade ju som sagt suttit och ölat rätt bra i tunnan o sen tog vi vinpaket på 4 viner till maten så jag blev lite rund under fötterna, blir gärna så när man sällskapsdricker och blandar öl, vin ,bubbel och cider. 
När vi ätit satt vi och pratade o tog ett glas med Magnus och Rut innan vi gick o la oss runt kl 1.


   
Här satt vi och bara var.

Söndagen bjöd på en god frukostbuffé, det ända som jag kan klaga på var det löskokta ägget som var typ rått och det hårdkokta var rinnande (någon som kanske missat hemkunskapslektionerna misstänker jag)
Blev en morgonpromenad då vi såg årets första orm. En snok på ca 1 meter ringlade förbi på stigen.
Något som lyfte hela vistelsen var ju vädret, vi hade verkligen tur!


     
Jättevacker natur!


 Jag rekommenderar Södertuna. Jättemysigt slott och trevlig och serviceminded personal.


 
Baksidan. Vi bodde i flygeln till vänster på bilden.

Nu när vi är tillbaka till vardagen så jobbar vi ju som vanligt. Det packas flyttkartonger för fullt också. På Torsdag får vi nycklar till vår gemensamma lägenhet, vår 3a i Västerhaninge. Så nu är det mycket som ska fixas sista veckan. Det absolut jobbigaste är att jag är som en zombie varje morgon, jag är så trött så imorgon blir det sovmorgon. 

Hoppas ni har det bra bloggvänner och att ni njuter av våren för den är bra härlig, love it!

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards