Nejlikan

Alla inlägg under mars 2018

Av Angelica - 26 mars 2018 16:51

Då var vi äntligen tre i familjen Larsson.
Torsdagen den 22 Februari så kom vår lilla dotter Alva till världen. Det var en fantastisk förlossning som tog 14 timmar från det att vi kom in till att hon var ute, jag återkommer med förlossningsberättelse i ett eget inlägg framöver.

Det har varit en omtumlande tid med en helt ny människa man ska lära känna och allt vad det innebär så som magknip, sömnbrist, babyblues.. Jag kommer även skriva mer utförligt om första tiden. 

Vi har nu kommit in mer i föräldraskapet och vi lär oss för varje dag som går. Hon är helt fantastisk och galet söt! 
Hon föddes med världens kalufs, mest hår på hela BB avdelningen   

Alva har fått såå mycket presenter från alla håll och kanter:
 
Min släkt har skickat blommor 
Magnus släkt köpte kläder 
Våra mor- farföräldrar köpte kläder och gosedjur
Moster köpte kläder och ett halsband
Mina kollegor hade samlat och köpt kläder
Utav mina vänner Sanna, Beccan och Emelie fick vi också fina kläder. 
Senast idag fick Alva paket från Göteborg och min kusin Linda m familj hade skickat kläder. 

Alltså alla ni som hittills har gett så fina saker till Alva ska veta att vi uppskattar allting! Det enda plagget jag har köpt sen hon föddes är en tröja, sen har jag inte behövt köpa något mer. Det är fortfarande många som inte har träffat Alva än och jag vet att en och annan present är i antågande. TUSEN TACK! 

Imorgon ska bilen servas och vi ska till bvc för 1 Månadskontroll. Ska bli spännande tycker jag, det är första gången vi träffar läkaren. 

Jag skriver när tid och ork finns. Jag som alltid trott att man ska hinna så mycket när man är hemma med barn, det var ett uppvaknande att inse att det inte var så, men vad gör det när man får umgås med det bästa som hänt oss   


Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards