Nejlikan

Alla inlägg under juni 2016

Av Angelica - 29 juni 2016 20:12

Midsommar i år bjöd på toppenväder i Axmar. Det var sol och ca 25 grader på självaste midsommarafton, lite tunna moln men det gjorde ju ingenting.

Alex o Margita kom på kvällen innan midsommarafton och det gjorde vi ju också, som tur är var det städat, bäddat o klart allting. Dom stannade till Lördag fm, oftast när vi umgås med vänner/familj och deras små barn så är det bara några timmar.
Två dygn var lite påtagligt, vi är inte vana med så mycket barnskrik och tidiga morgnar. Det blev iaf många skratt och en riktigt trevlig midsommarhelg. På Lördagen var det svinvarmt så då sola vi bara, ingen av oss var bakis men rätt trötta.

På Söndagen klippte jag buskarna och så klippte vi gräset. Sen rullade vi hem på kvällen.

När Alex o Margita skulle åka hem i Lördags så kom en granne förbi o ville hälsa, det var Margita som träffa honom när hon lastade in i bilen. Det är dom enda unga grannarna vi har på gatan. Vi minns inte vad han hette men dom var typ i vår ålder och hade en liten Colin på två år. Dom verkar supertrevliga så det kan kanske bli kul att lära känna dom :)

Nu jobbar jag sista veckan innan min semestervecka. Det känns himla gött! Ska bli skönt med semester, första veckan ska jag bara vara här hemma, några dagsutflykter blir det säkert. Igår beställde jag något högst efterlängtat till landet.
En hängmatta, jag har länge suktat efter en hängmatta från Fatboy o nu slog jag till. Fick ju tillbaka pengar på skatten (som jag förvisso var tvungen att köpa nya sommardäck för men men) så nu passade jag på att unna mig/oss.
Den skickades från Nederländerna igår (där den tillverkas) och är i Tyskland idag så den borde kunna komma denna veckan hoppas jag.

Jag kommer nog kunna blogga nästa vecka innan det blir lite sommaruppehåll.
Ikväll sitter jag hemma med dunen medan Mange är ute med jobbet, jag ska hämta honom sen om det inte blir för sent. Dock har jag ställt om till semestertider, så vi går inte o lägger oss förrän kl 1. 

Av Angelica - 8 juni 2016 20:03

Halloj!

Idag har jag varit ledig hela långa dagen och det bästa av allt var att jag kunde sova ut, jag sov ända till kl 10. Jag behövde det för jag har sovit så dåligt dom senaste veckorna. 
Jag jobbade i helgen, Lördag o Söndag. Det gick så bra så, det är Ok att jobba helg för vi gör det ju inte så ofta, detta var sista helgen innan semestern. Nästa gång jag jobbar helg är v31, den har jag iaf lagt in önskemål om så får vi se.

Jag var ledig i Torsdags o Fredags så då åkte jag upp till Axmar för gräset var fruktansvärt högt, det var det redan helgen innan men då hade det regnat så enormt mycket så det hade varit omöjligt att klippa gräs.
Jag hade o göra både Torsdagen o Fredagen med gräset o rensa i rabatter. Jag hann även sitta i solen o götta mig.

Den här veckan var jag ledig i Måndags då och idag, sen jobbar jag imorgon också och på kvällen åker vi till Jönköping (tog sem på Fredag).

På Fredag ska det på nya sommardäck och jag ska åka till Mamma och sätta lite sommarblommor på graven.
På Lördag vet jag inte redigt vad vi gör på dan, sen på kvällen ska vi fira Carin som fyller 50år. 

Nästa vecka bävar jag lite för, då jobbar jag Mån-Fre, jag är så himla bortskämd med att få vara ledig 1 dag i veckan på mina 80% men nästa vecka är det bara att bita ihop o köra. Semestern är ju snart här.

Jag har semester v 27-29 sen v 34. Magnus o jag kommer bara att ha 2 veckor ihop och dom kommer vi med all säkerhet tillbringa på landet.

Jag passar på att önska er en trevlig midsommar för nu kommer det nog inte bloggas nåt mer innan dess.
Ta hand om er och var rädda om varandra! Kram

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards