Nejlikan

Alla inlägg under september 2013

Av Angelica - 25 september 2013 22:11

Godkväll!

Tanken var att jag skulle gjort ett till blogginlägg förra veckan, men det fanns varken tid eller ork, ämnet var lite för känsligt och jag vill att det ska bli ett värdigt inlägg.


Idag har jag jobbat. Varit på plantagen o köpt en fin lykta sen hem till min lya. Ikväll så hade jag en visning. Det var 3 personer o kollade på lägenheten och alla verkade intresserade enligt mäklaren. Medan visningen pågick så promenera jag med Tessan o hade massor med fjärilar i magen. Det är himla nervöst det här med att sälja lägenhet, man är så nyfiken på vad dom tyckte o hur det ska gå. Så nu är det bara avvakta o se..

I helgen drar vi på dop till Kalmar. Kusin Emma ska döpa sin son Milton. Imorrn åker jag till min lägenhet o packar lite kartonger är tanken. Nu ska jag krypa ner i sängen o vänta på att min stora kärlek kommer hem från innebandy träningen. Så vi kan kolla klart på filmen vi började kika på igår. Godnatt!!   

Av Angelica - 20 september 2013 19:46

Äntligen Fredag. Det firar jag med att putsa fönster. Men har snart pysslat klart. Det ska upp nya gardiner så vill ha allt rent o snyggt.


Tänkte berätta hur det blir med den där flytten. Jag kommer flytta till Nynäshamn. Håller så smått på o tar lite i taget. Bor i stort sett inte hemma utan mitt hem är Nynäs. Har kontaktat en mäklare och vi ska ha en förhandsvisning nästa vecka, alltså ingen öppen visning.

Det har precis sålts en 2:a ovanför mej (som såldes av hans kollega så han ska använda dom listorna inför min visning) och den var fin, köket var helt nytt annars inget super speciellt.
Utgångspriset på den var 695 och den gick för 910.

Såå jag hoppas att min lägenhet kan gå med vinst. Jag har väldigt svårt att tro annat, jag var skeptiskt i början då jag i grund o botten hade ett högre utgångspris 725. Idag tog vi beslutet att höja utgångspriset. Håll tummarna för att jag säljer riktigt dyrt!!

Jag har väldigt fullt upp just nu. Flytta, jobba o komma iordning i mitt nya hem. Jag byter ner mej kan man säga. Först bodde jag i 3:an i Stränkan, sen 2:an i Slöddertälje och nu blire en 1:a, meen vi letar ny gemensam bostad..

Av Angelica - 18 september 2013 09:16

Här kommer bildregn från Mallis!


 
Här har ni en bild över Cala Mayor. Stranden ni ser nedanför är där vi låg o stekte.


 
Utanför katedralen.


 
Enormt vacker!


 
Här bjuds det på en bild där jag deltar, som ni vet är det ju ytterst sällsynt. Här är vi i Manacor o jag posar framför vår fina bil för dagen.


 
Vi trodde aldrig att vi skulle komma upp på dom här bergen..

 
Drakgrottorna som är droppstensgrottor.


 
..Vi kom högt upp. Tror ni ser lite av serpentinvägen upp. Såå fint utsikt och vädret var på topp.

 
Här hade vi kommit till västkusten o åkte lite längs kustvägen.


Idag firar jag och min kärlek ett halvår ihop. Sen huruvida det egentligen firas när han kommer hem vid 23 ikväll o jag storsnarkar får vi väl se. Har iof haft en helt fantastisk resa bakom oss så det räcker nog med det.

Av Angelica - 16 september 2013 12:31

Då var vi tillbaka i höstkyliga Sverige efter en härlig vecka på Mallis, som iofs har inneburit både regn, mulet o lite sol.
Vi åkte förra Lördagen den 7:e till Mallorca, närmare bestämt Cala Mayor som ligger ca 1mil från Palma.


Jag kommer sammanfatta med text idag så får ni se lite bilder när jag lagt in dom på datorn.


Lördagen innebar incheckning sen strosade vi runt lite i Cala Mayor o kolla läget innan vi la oss på stranden o badade i underbara medelhavet.


Söndagen: Frulle (vi hade frukostbuffé hela veckan så det var toppen) sen informationsmöte på fm. Blev lite strandhäng.


Måndag: Då åkte vi in till Palma o turistade. Vi gick direkt till Katedralen (La Seu) och det kan jag säga att det var något av det vackraste o pampigaste jag sett. Det går knappt förklara med ord, fantastisk katedral! Sen strosa vi runt lite o butiker, kollade lite nere vid hamnen. När vi var grymt trötta i fötterna åkte vi hem igen. Blev en heldag.


Tisdag: Vi hyrde bil denna dag. På Mallis kör typ alla med små bilar, vi skulle fått en opel corsa men blev uppgraderade två klasser för att dom inte hade nån corsa inne så det blev en Nissan Qashqai. Skapligt stor för dom små vägarna, men himla trevlig bil.

Vi drog rakt österut till Manacor o pärlfabriken (Mallorca är känt för sina pärlor) där köpte jag ett hängsmycke till mej själv och ett armband till Tessan som passade fåglarna medan jag var borta.

Vi fortsatte österut till Porto Cristo och drakgrottorna, det är droppstensgrottor som är rätt häftiga att se.

När vi sedan skulle till västkusten så tog vi småvägar. Upp på höga höjder med svindlande utsikter. Där kunde man inte ångra sig o vända direkt det var bara att åka (väldigt smala vägar, med serpentinbackar upp). Dock tog det mycket längre tid så vi orkade inte åka hela kuststräckan från Valldemossa o ner utan från Valldemossa tog vi motorvägen till Palma sen hem till hotellet. Detta var också en heldagsutflykt med många timmar i bil.


Onsdag: Vi bestämde oss för att ta det lite lugnt. Vi tog bussen till ett shoppingcenter som låg rätt nära som heter Porto Pi. Såg inte så stort ut men kom man under jord så var det flera våningar och hur mkt shopping som helst. Vi köpte lite kläder. På kvällen var vi ute på våran favvorestaurang och åt fantastiskt mat. Hade endast ätit lunch där innan men middagen var världsklass.


Torsdag: En dag med enbart strandhäng efter allt fara runt. Solbadade hela dagen i stort sett. Vi hade en jättefin sandstrand vid hotellet. Supersmidigt o bara knata ner.


Fredag: Solbadsdag det också. Vi hade bäst väder Tors o Fre. Kvällen avslutades med middag på favvostället.

En fantastisk vecka. Vädret kunde varit lite bättre.Var mest mulet på dagarna o regnade på nätterna men några fler soltimmar hade varit toppen. Underbart med miljöombyte, värmen och intressanta människor. Folk är himla tillmötesgående o trevliga på Mallis. Vi är supernöjda med veckan.


Bloggar en hel del i veckan är tanken iaf. Så häng med!


Av Angelica - 2 september 2013 21:23

Något jag har lärt mej i livet är att ALLA människor har saker i ens liv som påverkat negativt, som man bär med sig och som formar personen. Bakom den perfekta ytan på "den där" perfekta personen så finns det något som den personen avundas dej o tycker att du har ett toppenliv. Man måste förstå att alla människor har en historia. Man får aldrig döma eller ta för givet för du vet inte vad personen bär med sig i ryggsäcken..


Har haft en helg med enormt mycket funderingar. Jag har gråtit floder (är ett känslomässigt vrak vissa dagar och det har att göra med min ryggsäck) över huruvida jag ska sälja eller behålla lägenheten. Jag älskar min lya, den är underbar. Men jag älskar min pojkvän mer så det lutar åt att jag får sälja den, anledningen är att ingen av oss får ha våra bilar ifred och att Mange inte längre får parkera sin bil i Södertälje, vilket jag förstår o respekterar till 110%.

Synd bara att vissa människor ska få driva det så pass långt att man egentligen inte har något val.

Återkommer om det blir flytt eller inte..

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards