Nejlikan

Alla inlägg under maj 2017

Av Angelica - 21 maj 2017 20:34

Förra helgen så kom vi hela vägen med Ernst så nu går han förhoppningsvis och gör sitt jobb på landet. Magnus ska åka upp Onsd-Fred och kolla till honom. Vi ska bara lägga några plattor till så att övergången för honom mellan dom två olika gräsplättarna blir bra. 

Jag hade även denna gång mysiga dagar i Jönköping. Det är så skönt att åka hem själv och umgås med nära och kära, för när jag och Magnus åker ner en helg så blir det mest umgänge med Pappa och Marie. Jag har ju en del andra jag vill träffa också.



Denna gången så var jag hos Yvonne som är en nära vän till familjen, dom har också två barn adopterade från Indien men vi har ingen jättetight kontakt sådär. Yvonne  (tillsammans med Carin) var stora stöttepelare när Mamma var sjuk och dom var med till sjukhuset och jag åt där vid ett tillfälle. Det var Yvonne, Carin, Jossan och jag som var där när Mamma tog dom sista andetagen. 
Yvonne och jag satt och pratade mycket minnen och fikade. Det är väldigt roligt att höra om deras strapatser när vi barn var små. Vi var bl a på Kanarieöarna flera gånger ihop. Jag tycker det är rätt fint när man kan sitta och prata och skratta åt saker ihop, man påminner varann, sen älskar jag att bara sitta och lyssna.

Jag träffade också Beccan och Emelie. Jag luncha hos Emelie sen mötte vi upp Beccan på stan o var ute och åt sushi. Fikan blev hemma hos Beccan.

För ca 3 veckor sen, dvs innan valborgshelgen så hittade vi en liten trött undulattjej utanför jobbet. Vi anmälde henne hos polisen ifall någon saknar henne. Just nu bor hon hemma hos mig och min flock och om ingen hör av sig inom 3 månader så kommer hon få bo här permanent. Hon är så söt, någon borde sakna henne för hon är himla välskött. Kollegorna och polisen tyckte det var lite roligt att jag som verkligen är fågelmänniska hittade den lilla tjejen.

 
Sötnosen   


Enligt jobbets osynkade system så ligger jag på minustid (det stämmer inte riktigt vilket chefen också vet om men just nu har vi bara det att gå efter) så jag har en del tid att jobba igen, närmare 46 timmar. Så jag har under kommande schemaperiod lagt flera långa dagar. Jag vill helst ha kvar min lediga Tisdag så då lägger jag hellre lite längre dar. Har än sålänge petat in 30 timmar extra så det känns skönt. Man vill ju bara få bort dom där timmarna och helst ligga på plus. Jag jobbar på det, men jag kommer nog lägga en och annan femdagarsvecka också.
Hade lönesamtal i veckan och det gick bra, chefen är nöjd med mig och jag fick en liten löneförhöjning (inga stora slantar inom vården). 



I helgen som kommer så kommer Beccan och hälsar på så då blir vi hemma. Det passade rätt bra då Magnus ska ut med ena innebandylaget och fira säsongens vinst. Då passar jag och Beccan på att åka till Tolvan för middag och bowling. 
Helgen efter jobbar jag sen Fredagen den 9 Juni är det äntligen dags för SOMMARFEST!!    Ska bli så roligt att gå med Magnus jobb och att få träffa hans kollegor. 

Jag har först tre veckors semester i Juni/Juli sedan har jag en vecka i Augusti. Jag och Mange har 2 veckor tillsammans och dom kommer vi nog tillbringa på landet. Jag hoppas bli ledig Midsommarhelgen och om jag blir det så åker vi ner till Korpis. Vi tänkte åka ner förra året men då drog var Pappa o Marie utomlands så vi försöker i år.

Hade gott sålänge

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards