Nejlikan

Alla inlägg under december 2016

Av Angelica - 22 december 2016 22:09

Idag har jag varit ledig, jag var på jakt efter revbenspjäll som har varit slut i dom butiker vi varit. Men idag hade maxi laddat upp så det fick jag handlat och även lite på bolaget.
För första gången sen jag började jobba så ska jag arbeta Julafton o Juldagen. Tanken var att vi skulle åkt till Jkpg men nästan alla jobbade. Pappa o Jossan jobbade och Maries barn så då tänkte jag att jag lika gärna kan jobba också.
Det ska bli mysigt faktiskt, jobbar ju ändå bara mellan 8.30-14.30 så missar ingenting direkt förutom början av Kalle. Vi firar med Magnus släkt och familj på Torö 

Nyår firar vi med Pappa o Marie i Vaggeryd. Vi åker via Linköping på Fredagen, vi sover på hotell en natt och passar på att gå och se LHC-HV


Inga nyårslöften för min del. Hoppas på ett fantastiskt 2017. Det här året har varit både upp och ner, men mest upp. 

Vill passa på att önska er en God Jul o Gott Nytt År!  

Var rädda om er själva och varandra och ta det lugnt med alkoholen. Lagom är bäst!    

Av Angelica - 8 december 2016 09:31

Vaknade för en timme sen o ligger o drar mig i sängen. Jag jobbar lite varannan dag den här veckan. Jobbade Måndagen då jag egentligen skulle varit ledig för att kunna vara ledig idag då jag ska till läkaren. Magnus jobbade hemifrån i Tisdags när jag var ledig o det var jättemysigt, för det händer typ aldrig att vi är hemma en vardag samtidigt om vi inte är sjuka. Vi tog en lunchpromenad o eftermiddagsfikade med en stor kopp te.

I Måndags när jag åkte till jobbet hade jag en nära döden upplevelse så som jag vill uttrycka det. Jag vet så väl att det finns mycket älg o rådjur på vägen där jag åker därför så har jag fullt fokus på vägen. Och på ett ställe där skogen precis slutar o det är åkrar på båda sidorna så står ett vildsvin på vänster sida i diket. Givetvis ska han upp på vägen. Så jag får verkligen ställa mig på bromsen. Dom sekunderna innan man tror att man ska träffa grisen hinna man tänka massor. Jag tänkte "det här kommer göra ont"..
Som genom ett mirakel träffa jag inte men det handlade om cm. Bilen bakom hann också bromsa tack o lov. Jag stannade vid kanten 50m framför på en grusväg. Föraren bakom stannade också för att kolla mig o bilen. Jag skakade o adrenalinet rusade. Jag har aldrig i mitt liv varit så nära att krocka med nåt vilt. Det klart läskigaste jag varit med om på den vägen. Jag fick numret till han som stannande så smsade o tackade för att han var så snäll.

Skönt att man har bra reaktionsförmåga, jag hade också koll på att jag hade bil bakom, hade inte varit lika lyckat om jag haft en hetsig lastbil i röven. Jag funderar mycket på om jag gjort annorlunda då (förslagsvis ha väjt) men jag tror inte det. Allt går så snabbt.

Nåja i helgen så ska vi till Axmar. Magnus päron ska med för det är dags för julbord på Axmar brygga! Längtar! Det ska bli så himla mysigt.

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards