Nejlikan

Alla inlägg under september 2011

Av Angelica - 25 september 2011 18:45

Hej mina trogna!


Jag tycker allvarligt talat att det är otroligt om jag har några trogna läsare kvar.


Veckan som har gått har bestått av jobb, körlektioner och teoriplugg och lite annat smått o gott. Våran lille Hugo är supermysig. Man vill gärna kela med honom hela tiden, det vill inte han dock. Det enda är att bara de senaste dagarna börjat revirmarkera lite och det är minsann inte trevligt, det kommer säkerligen bli värre så då får vi kastrera honom.
Idag var vi ute med honom i koppel i Lövsta, snacka om tråkig kanin han bara satt o glodde i gräset. Vi har även idag firat Stefan mamma och systerson som fyller år (Svärmor idag och Gustav imorrn)


Imorrn börjar en ny vecka. En vecka där jag är ledig men ändå har lite att göra. Kände att jag behövde vara ledig en vecka innan jag börjar vikariatet, har verkligen jobbat sååå mycket i sommar. Så kommande vecka blir bara roligheter inget tråkigt alls. Så räkna inte med mer bloggande bara för att jag är ledig.

Måndag-

Körlektion 9.30

Möte  11.00

Luncha hemma 12.00

Teori körskolan 14.00

Massage 16.10

Ska även försöka att städa mellan varven..


Tisdag-

Lönen kommer! :)

Upp o hoppa tidigt för att städa färdigt det jag eventuellt ej hunnit.
Körlektion 9.30

Teori körskolan 10.30

Träffa Jenny promenera hem till henne för mat (3-rätters)

Kvällen spenderas nog här fortfarande med Jenny som sällskap


Onsdag-

Teori körskolan 10.00

Fika med Therese 12.00 (kanske)
Besöka jobbet med lilla Hugo ca 13.30 Pensionärerna tycker sånt är jätteroligt!
Gå till Stefans jobb efter det och sedan när han slutar 18.00 hemresa.

Torsdag-

Teori, Riskettan 9.30
Luncha hemma 13.00
körlektion 15.25


Fredag-
Ännu inget planerat, men det kommer nog nåt.


Hoppas ni får en bra vecka!


Av Angelica - 17 september 2011 19:51

Jag ber så himla mycket om ursäkt men jag har haft en himla stressig vecka med mycket jobb, möten, körlektioner, teoriplugg och mitt hemlig projekt (kanin).


Jag vill ta vid där jag slutade sist.


Mitt intresse för hockey kom i högstadiet och fortsatte hela gymnasietiden.
Laget i mitt hjärta är HV71 och bästa målisen var Stefan Liv.
Jag är så otroligt ledsen för alla som omkom i dödskraschen, många hade ju familj. Stefan hade en fru som han gifte sig med i somras och två små killar. Det måste vara en fruktansvärd sorg hans familj och närmaste vänner känner.
Det jag kände till om Stefan var att vi träffades en del när jag var liten. Stefan är ju adopterad liksom jag så jag tror att mamma haft en del kontakt med hans mamma.
På senare år så har vi inte haft någon kontakt alls. Han var dock väldigt ödmjuk och trevlig mot sina fans. VILA I FRID 


 

En glad Stefan efter SM-guldet 2008


  Där man är van att se honom, i HV-målet.



Min Stefan har länge sagt att han vill ha en råtta och jag har kunnat tänka mej en kanin så jag bestämde mej i största hemlighet att kompromissa och köpa en liten kanin. Allting började med att jag hitta en söt vit kanin som jag bestämde att åka och hämta idag. Så igår så var jag o Maggan iväg på lunchen o köpte en stor jäkla bur med tillbehör, vi tänkte att vi kör hem den o ställer i lägenheten också så är det klart.

Jag mitt klantarsle hade glömt nycklarna på jobbet så fick ställa allt på jobbet och ringa Therese o fråga om hon kunde hämta mej o alla tillbehör. Sagt o gjort så kom hon och hämtade mej efter jobbet o skjutsa hem. Väl hemma skulle jag försöka gömma allt och det gick faktiskt riktigt bra.


Sen idag mötte jag upp Sanna på stationen och så åkte vi och hämtade kaninen. Han var så grymt söt, jag smälte direkt. Så vi åkte hem med honom och gjorde iordning buren och fikade. På eftermiddagen sen så kom Stefan hem från jobbet så då släppte bomben (snarare la jag kaninen på hans mage).

Han tyckte kaninen var så söt o mysig så det var en lyckad överraskning. Så då var vi fem i familjen.
Folk frågar om vi försöker skaffa ett zoo men nu blir det inga fler djur. Är så nöjd med fåglarna o en kanin.


  Lill skrutten.


  Ligger på rygg o myser med Stefan


Tack Sanna, Therese o Maggan för all hjälp!


Nu varnar jag för att blogguppdateringen kommer vara kass, så ni får vara glada om det blir åtminstone ett inlägg i veckan.

Av Angelica - 7 september 2011 17:57

Nu var det längesedan jag bloggade, och jag vill varna för att det kommer att vara dåligt med blogguppdateringen. För med tanke på att jag fick vikariatet så innebar det massa ansvar och möten som tar tid. Sedan har jag ju börjat med att köra den här veckan med.

Så när jag inte är hemma så är jag på körskolan, på vägarna eller på jobbet, Bättre blir det inte.

Helgen som var så ägnade jag Lördagen åt att städa lite sedan tvättade jag medan Stefan jobbade. På kvällen var vi ute och åt en 3 rätters middag för att fira våra 5år tillsammans, alltså det känns inte som vi varit ihop så länge, tiden bara går. Det var verkligen en jättemysig kväll.

På Söndagen hade vi tänkt att gå ut i skogen och plocka lite kantareller. Det gick verkligen inte så bra som jag trott. Vi hittade 4st men dom var goda. Vi plockade även med oss en pinne till fågelburen och lite annat smått o gott. Det blev några timmar ute i skogen, det var nyttigt och skönt.


Snart är en ny helg här. Då ska jag plugga teori, tvätta och åka till Ikea.


Jag kommer innan veckan är slut att tillägna ett blogginlägg till Stefan Liv som så tragiskt har gått bort idag..

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards