Nejlikan

Alla inlägg under april 2016

Av Angelica - 27 april 2016 19:36

I helgen som var så åkte vi ju till Magnus moster som bor i Kil, Värmland. Jag har aldrig varit i Värmland innan så det var lite skoj,dom har himla charmig dialekt.

 
LEO

På Fredagen så kom vi rätt sent men vi åt lite iaf innan läggdags. Nettan har köpt en liten valp (likadan som hon hade innan, den gick bort i höstas) en westie som heter Leo och han var ruskigt söt alltså. Riktig mysvovve.
Lördagen började med frulle, sen åkte jag, svärfar o Magnus till en liten sjö (knappt det) där dom planterat ut lite regnbåge. Så vi fiskade där några timmar men det var jävligt kallt. När vi var på sluttampen så fick Mange napp två gånger så det var ju roligt! På kvällen grillade vi ena laxen medan den andra skulle gravas. 

 
Fisken som grillades, den åt vi till förrätt.

Söndagen var lite mulen men vi tog iaf en liten förmiddagspromenad till en granngård (Nettan bodde inte inne i samhället utan det var verkligen rätt ut i skogen på en grusväg 1 mil) där dom hade gäss, höns, hundar, får. Dom som hade gården hade två fosterbarn som haft det tufft och från det dom kom och ut till den idyllen alltså det kan nog inte bli bättre. Ett sånt lugn och en harmoni. Vi plockade på oss lite ägg, men jag stod mest o kela med fåren, supergosiga!!



Den här veckan så var jag ledig igår o imorgon då jag kommer jobbar helgen. Det var länge sen jag jobbade helg nu så det ska bli mysigt, hoppas bara vädret blir bra för då ska vi tända en liten brasa i eldkorgen vi har o grilla marshmallows (lite valborgskänsla sådär) 

 
Såhär ser Fritz ut i vanliga fall, väldigt fin i fjädrarna... (Den gula är Hilda)

Imorgon ska jag till Ikea med Jenny. Sen på kvällen ska vi till veterinären i Märsta. Grejen var att jag ringde Roslagstull 
i morse men dom hade inga tider på hela veckan så då frågade jag om det fanns nån annan fågelveterinär. Dom sa då nej men jag hade för mej att det skulle finnas en till så efter lite googlande hittade jag en och ringde dit, så vi fick tid imorgon kväll. Perfekt! Dåligt dock att dom ljög mej rakt upp i ansiktet, djurets mående måste gå före konkurrens tycker man. Fritz såg ut som skit i morse, nu är han lite bättre men jag vill ändå kolla. 

 

Så här så lillkillen ut när han vakna, det måste ha kliat nåt fruktansvärt. Han sitter för närvarande i en sjukbur med värmelampa och han hatar det! Men det vore onödigt att smitta nån annan innan man vet hur det ligger till. 

Av Angelica - 12 april 2016 12:40

Idag är jag ledig, solen strålar och huvudvärken är total. Igår satt vi ute i solen med pensionärerna o den stekte och det i kombination med att jag drack dåligt var inget vidare. Har fortfarande huvudvärk idag men har varit ute på balkongen en stund, när Magnus kommer hem så ska vi handla o lasta in däcken i bilen för dom ska bytas imorgon.

Det som är roligt med att ha haft en blogg så länge är att se tillbaka på sina gamla inlägg och minnen. Vissa saker hade man liksom glömt bort o blir då påmind igen. När jag läser ser jag att umgänget med vänner har förändrats lite.
Idag vet jag att relationer förändras med åren utan att man behöver tycka illa om varandra el dylikt. 

Jag och Maggan tex vi vart supertajta när det knakade i fogarna för våra båda förhållanden. Jag hade väl i stort sett redan gjort slut med Stefan men hon velade och jag trivdes inte hemma så då vart det ofta promenader, utgång då o då. Sen träffade jag Magnus och hade nog för avsikt att fortsätta hålla kontakten men hon träffade också en ny karl efter att hon tog tjuren vid hornen och serparerade, både Maggan o den nya killen hade barn sen innan och dom ville ju få det att funka. Det tog mycket tid för henne o jag försvann nog lite in i mitt så det bara blev så. Vi har ingen kontakt idag, jag bor ju i VH o hon bor fortfarande i Nykvarn men vad jag har förstått så går det bra för henne, och skulle jag stöta på henne på stan nån gång skulle det vara jätteroligt.

Relationer förändras helt naturligt genom åren. Den stora skillnaden är att folk flyttar och avstånden gör att man inte kan ses så ofta som man kanske gjorde, sen bildar ju många i min ålder familj och då är det väl inte alltid så lätt att åka iväg på spontana grejer o tider ska passas med föris osv.

Det som jag kan tycka är tråkigt är envägskommunikation. När man är den som ringer, försöker, är flexibel men att det aldrig passar och då lessnar man till slut. Då tycker jag bollen ligger hos den andra partern, även där så dör ju relationer. 

Det var dagens lilla tanke!

I helgen ska vi till landet sen helgen efter ska vi ev till Magnus moster i Värmland tillsammans med hans föräldrar. 

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards