Nejlikan

Alla inlägg under juni 2012

Av Angelica - 27 juni 2012 18:44

Bloggpaus.


Återkommer när jag mår bättre..

Av Angelica - 17 juni 2012 16:46

Varning: Långt inlägg med mycket bilder!


I Måndags var jag ledig som planerat. Jag tvättade o handlade mat så Stefan skulle klara sig medan jag var borta. I Tisdags jobbade jag på Heijken.

Sen i Onsdags tidigt så drog jag o Hugo till Jönköping. Resan gick hur bra som helst. Var knappt nån trafik och allt flöt på som det skulle. Jag var nere kl 10. Jag lunchade med mamma och pratade lite. Sen framåt halv 3 så åkte jag ut till Madde. Där bjöds det på gott fika och vi pratade om allt o inget. Lekte lite med söta Jakob med och spanade in deras färdig renoverade hus, det var så himla fint!


En bild på två glada goingar

 


Sen när jag varit där ute en stund så åkte jag hem till mamma och åt lite middag. Sen på kvällen var det tänkt att jag o Becca skulle tagit oss en promenad men hela himlen öppnade sig så det fick bli en kvällsfika. Vi har inte träffats på ett år så vi hade lite att prata om. Kring livet och så. När man är så bra vänner så känns det ändå som igår som man sågs för man vet precis vad man ska prata om.


På Torsdagen så åkte mamma jag o Jossan till A6 och gick i över 4 timmar. Jag trodde inte man kunde vara där så länge. Det tog lite extra tid förstås för mamma är ju sjuk och behövde vila lite då o då. Vi hade iaf en riktigt mysigt dag. Mamma hittade massor med kläder. Jag köpte ljuslyktor som jag letat efter (en viss sort) och även två sorters te på Kahls. Sen hittade jag en jättefin jacka, som även mamma tyckte var väldigt fin, så hon köpte den åt mej snäll som hon är  

På kvällen så hjälpte jag pappa att fixa lite inför studenten. Vi hängde upp ballonger. Jag o Marie plockade blommor och sen var vi och hämtade björkar. 


Så kom Fredagen. Det stora dagen för lillasyster. Carin kom o hämtade mej o mamma så åkte vi ner inför utspringet.


En glad student


Sen var vi och hämtade dom fantastiska tårtorna som Carin bakat. Jag hämtade även min bil, så jag o mamma kunde ta oss hem sedan, då Carin skulle vidare till andra studenter.



Så fin och god tårta!

   


Sen åkte vi till lokalen som pappa hyrt och firade student hela eftermiddagen och halva kvällen. Det var så roligt att träffa släkten och vänner till familjen. Annars var det mest Jossans kompisar där som jag inte känner..



Maten, och Carin som gör lite fint

 


Jag o fina kusin Emma som var den enda kusinen som närvarade. Lite bländade av solen men glada!!

 



Sen kom ju då Lördagen. Jag packade iordning och fixade inför min egen hemresa och inför Hugos flytt.

Carin kom o hämtade oss sen åkte vi ut till förskolan. Dom hade gjort iordning en så himla fin och stor bur till Hugo. Dom hade även byggt ett hus till honom. Han kommer få det så himla bra o fint. Det enda som ska fixas är ett tak och en presenning i ett av hörnen.

Jag trodde det skulle kännas jättejobbigt allting, så känslig som jag är. Det kändes inte alls jobbigt utan bara bra, han kommer få så mycket roligare där än hemma i våran lägenhet.

Det enda som kändes lite pissigt är att det inatt har åskat o regnat och han har varit ute alldeles ensam, han som inte hunnit vänja sig riktigt. Men men vädret kan jag inte styra över och han mådde bra idag meddelade Carin.

Vi ska hälsa på skruttis när vi har semester och är hemma.


Hälsade på kompisen Lala. Hugo bor i en alldeles egen bur men bekanta sig lite med dom andra.

Just detta möte började bra innan hon la sig på Hugo o började bita. Hugo fattade ingenting stackarn..

 


Alla som har sett våran innebur ser att denna buren är jämförelsevis mycket större o bättre. Han fick med sig sina saker så han ska känna sig hemma. Här är han med kompisen Mimmi (den lilla svarta som kikar ut),  men hon var mest rädd för Hugo.

 


Det var allt för nu.

Imorgon börjar jag mitt sommarvik. Så nu ska jag jobba heltid hela sommaren (förutom en vecka då)

På Torsdag ska jag o Stefan till ett ställe, det ska bli spännande. Sen på Fredag firar vi midsommar i Hållsta!!



Av Angelica - 10 juni 2012 18:57

Då har ännu en vecka gått. Jag har egentligen mest tid att uppdatera bloggen på Söndagar. Då har jag också lite att skriva om.


Jag har jobbat hela den gågna veckan. Förutom Onsdagen som var röd, men då jobbade jag hemma istället. Jag storstädade hemmet. Inte så himla roliga men men vad ska man göra.


I Fredags så var jag o Stefan nere och köpte en pizza att dela på. Det var himla gott alltså!! På kvällen var det soffläge som gällde. Det har varit en vecka med fullt upp på jobbet för oss båda.

Igår så var vi äntligen och handlade lite blommor till balkongen. Jag ska visa er lite bilder på dom i nästa inlägg. Det blev ett riktigt lyft för balkongen.

Sen på kvällen skulle Stefan på fest. Jag hade en kväll hemma solokvist. Jag frågade en del vänner vad dom hade för sig men jag hade så kort varsel så dom hade planerat annat. Det gjorde egentligen inte så mycket jag kollade film och handlade hem lite god mat. Köpte kyckling, avocado och keso.. Tänk att nåt så enkelt kan vara så gott.

Sen åkte jag och hämtade Stefan på kvällen.


Idag har vi varit på bio med Kimmo o Sandra. Vi såg Men in black 3. Nu var det ju så att dom andra valde filmen, dom ville se nåt i 3D så det blev den, inte riktigt min typ av film (kanske därför jag sov igenom halva)


Nu kommande vecka blir det fullt upp. Imorgon är jag nog ledig tror jag, då ska jag packa o fixa med det jag ska ha med mej hem till Jönköping. På Tisdag ska jag antagligen jobba sen på Onsdag åker jag.

Jag kommer vara borta några dagar. Ska träffa mina underbara vänner, ha kvalitetstid med lilla mamma. Sen på Fredag tar lillsyrran studenten så då blir det fullt upp hela dagen med det. Tror detta kommer bli en guldvecka!!


Förresten idag körde jag upp till kungens kurva för första gången, det var jävligt läskigt men det gick rätt bra. Så nu hoppas jag även att det går lika bra att köra ner till Jönköping. Har aldrig kört så långt själv, det blir sammanlagt ca 80mil.


Sen efter att denna veckan har gått så har vi blivit en familjemedlem mindre. Hugo ska flytta till en förskola. Där han får kompisar och får vara ute o skutta o få uppmärksamhet. Jag tror att han får det jättebra men vi kommer sakna honom..

Av Angelica - 3 juni 2012 17:12

Nu har äntligen sommaren börjat. Underbara Juni är här, dock märks det inte på vädret.

Det här helger har varit den kallaste o gråaste på länge så nu hoppas jag att vädret blir bättre kommande vecka.


I veckan så har jag gjort det som var tänkt. I Tisdags var jag i E- tuna med Sanna. Jag inhandla ett nytt nagellack, en klänning att ha på Annikas bröllop o Jossans student. Sen köpte jag två hemliga saker med.

I Torsdags så var Jenny här. Vädret sög så vi var mest inne, vi var och handlade lite och lagade lunch ihop, sen så kollade vi film o fikade. På eftermiddagen sen skjutsa jag henne tillbaka till stationen så tog hon tåget hem.


I Fredags jobbade jag. Vilket jag också ska göra hela kommande vecka. Hoppas djupt o heligt att lönen kommer också..


Vissa människor är tamejfan helt otroliga. Usch o fy säger jag..

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards