Nejlikan

Alla inlägg under juni 2013

Av Angelica - 16 juni 2013 21:43

Åh vilken härlig helg jag har haft.


I Lördags så var jag ute o gick med Tessan o Falcon efter en lagom lång sovmorgon. Nu när det är så ljust så tycker Johnny att jag ska gå upp. Sen gick jag hem o städade lite. Vid 16 mötte jag upp Therese hemma hos henne så åkte vi till maxi o handlade mat till det vi skulle tillaga. Therese gjorde en helt underbar pastarätt medan jag tillagade banoffie pajen. Sen satt vi o snacka skit o hade trevligt. Vid kl 21 så åkte jag ut till Torö o där åt vi lite paj till, Tyke vill också ha (han säger att han vill ha gottigott) så han smaska i sig min paj med nöje (paj runt hela näbben).


Idag så tog vi sovmorgon sen åt vi frulle o kikade på lite film. Sen efter lunchen så gick vi ner till bryggan o kastade lite. Otroligt nog fick jag en gädda, den var inte så jättestor men runt 1-1,5 kg. Det är den största fisken jag har fått så jag är himla stolt, i synnerhet när jag vet att jag har lagt i ca 30min på att fiska medan Mange lagt ner flera dygn sammanlagt.

Vi drog ut en sväng med båten också men ingen vidare fiskelycka.

På kvällskvisten åt vi sen rulla vi hem till Nynäs. Kom hem för en liten stund sen så nu ska vi kika på film o sen väntar sängen.


Passar på att önska er alla en härlig Midsommar med sol!  

Av Angelica - 11 juni 2013 17:43

Jag försökte igår blogga hemifrån, gick sådär med mitt superbra bredband. Måste försöka få tummen ur o fixa det.


I Fredags när jag kom hem från jobbet så var Älsklingen redan hemma hos mig. Han hade börjat fixa med att sitta upp min taklampa. Så när han var klar drog vi till bolaget sen vidare ut till Lövsta för att jag skulle få ta mej ett efterlängtat bad.

Det var riktigt skönt i vattnet men Mange tyckte det var kallt, så jag fick ligga o plaska själv. När vi kom hem åt vi o kollade på fotbollen.


På Lördagen tog vi sovmorgon sen så åkte vi till maxi o handlade mat till kvällen. Sen hem o fixa iordning maten o smågreja lite med det sista. På kvällen kom folket o vi satt o snacka, drack o hade allmänt trevligt. Kl 23 så ringde jag efter en taxi så åkte vi ner till stan, alla utom Sanna o Erik som åkte hem till Stränkan.

Vi dansade till stängning sen drog vi hem till mej på efterfest. Det varade inte så länge. Vi kom i säng kl 4.



Söndagen var helt fantastisk för jag hade för en gång skulle druckit med måtta o avslutat med vatten så jag mådde prima jämfört med hur mina Söndagar brukar se ut, dock var jag väldigt seg. Magnus o Maggan tror jag hade det tuffast på Söndagen. Kim som sov på min soffa var rätt pigg också faktiskt.

Jag, Kim o Mange låg o kollade film i soffan o hämta pizza, vi hade en riktig bakisdag med andra ord.


Igår så var jag först på sjukan en sväng på förmiddagen, inget farligt snarare ett rutinbesök. Sen så kom Tessan över på en kaffe o sen gick vi ut med Falcon. På kvällen så tog jag pendeln till Skogås för att Mange plockade mej där så drog vi o kollade på fotboll, Bajens sista match på Söderstadion. Matchen var underhållande.


Idag har jag jobbat eftermiddag o nu är jag i Nynäs. Ikväll kikar vi på fotbollen på tv sen vill jag åka o ta ett kvällsdopp  efter det. Nästa vecka så drar mitt sommarvik igång så då kan det bli lite sämre med bloggandet, bara så ni vet..




Av Angelica - 5 juni 2013 11:02

Tiden går så himla fort. Redan inne i Juni, nu börjar ju sommaren liksom o det märks.


Helgen som var så befann jag mej på Torö med fåglarna. Magnus var iväg på fisketävling hela Lördagen o Söndagen.

Om det inte varit för alla äckliga insekter o flygfän så hade jag nog tyckt det var perfekt, men det var bra o lugnt o skönt.


I Måndags tog jag pendeln till kusin Anna i Sollentuna. Vi lunchade först när jag kom dit sen så vaknade Freja så då fick hon mat. Anna hade skadat foten o hon kröp mest runt för hon kunde inte gå så jag fick assistera mycket med barnen. Vid kl 15 så kom Nova o William hem så då blev det full fart. Vi åt middag o sen kröp vi upp i soffan med alla barnen o kollade på bolibompa. Nova satte sig i mitt knä o myste in sig i min famn. Det värmde hjärtat och var så gosigt!   

Strax efter kl 19 så kom min snälla pojkvän o hämtade mej så åkte vi hem till mej.


Igår var jag ledig. Satt i telefon halva morgonen för att försöka komma i kontakt med en viss person, det gick inge bra.

Vid lunch så åkte jag,Therese o Jenny till plantagen, jag var tvungen att köpa lite nya blommor. Det var kul att båda två hängde på.

När Magnus kom hem så föreslog jag att vi kunde åka till Ikea, sagt o gjort så gjorde vi det. Jag köpte lite smågrejer o en tv-bänk, Äntligen liksom!

Så hela kvällen igår gick åt till att skruva ihop helvetet. Blev sängdags sent.


Idag ska jag småstäda o fixa lite. Sen funderar jag på att åka o handla lite o göra en jordgubbscheescake till självaste nationaldagen. Imorrn får jag fikabesök strax efter lunch o på sen eftermiddagen så kommer Jenny hit.


Jobbar på Fredag o sen på Lördag kommer jag ha fullt upp med att fixa iordning inför min inflyttningsfest på kvällen.


Ha en skön helg kära läsare!

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards