Nejlikan

Alla inlägg under oktober 2013

Av Angelica - 31 oktober 2013 17:54

Tar vid där jag slutade senast.

Middagen blev succé. Det var verkligen supertrevligt och dom var roliga att umgås med.

Maten blev bra, i synnerhet såsen, den var verkligen något av det godaste jag gjort i hela mitt liv.På Söndagen så slappade vi hela dan, lite småsega efter mat o vin.
Jobbar hela den här veckan och är som en döing på kvällarna. Alla tappra försök till att kolla film på kvällarna resulterar i att jag snarkar efter några minuter.

I helgen ska jag nog försöka sova ut iaf. Vi lär ha saker att göra på dan sen på kvällen så ska Mange på kalas till en polare. Och appropå det så har jag en liten fundering..
Alltså vi är vuxna människor och i min värld så bjuder man med partnern (om det inte är kill- respektive tjejkväll). I min värld bara är det så. Vi är tex bjudna till Theodors dop i December o då är det självklart att båda kommer.

Nu önskar jag lite åsikter om detta. Kommentera gärna!!

Så jag ska sitta hemma all alone på Lördag kväll. Om någon vill sällskapa så är det välkommet, bara så ni vet!

Av Angelica - 23 oktober 2013 11:13

Jobbade alla dagar förra veckan utom Fredagen. Istället för att komma iväg tidigt till Jönköping så fick vi åka in med Tuva till Roslagstull för hon hade något fel på krävan. Detta tog tid så vi kom iväg sent.

Tillbringade helgen i Jönköping o bytte bil. Jag har köpt en ny bil, efter mycket velande fram o tillbaka så blev det en Mazda6 -10. Den är såå fin och har fantastisk körglädje. Så nu har jag sagt farväl till Saaben. Jag hoppas den kan skänka någon annan lite glädje för det har varit en toppenbil.


Jag jobbar imorgon och sen blire att träffa Jenny i Södertälje på Fredag o då ska jag även gå på massage, det var sjukt länge sen. Brukar gå 1-2ggr/månad men nu har jag inte gått sen i början av September.
I helgen lär det väl grejas vidare här hemma. Det är ett evighetsjobb. Man rensar ut o slänger/skänker sen organiserar man om för att allt ska få plats. Det är lite knepigt med att dra ner från två kompletta hem o göra det till ett.
Så har jag o David (Magnus vän o kollega) hittat ett datum för den omtalade parmiddagen också, så på Lördag är det vi som har den här hemma. Ska bli jätteroligt att det äntligen blir av!

Av Angelica - 14 oktober 2013 11:11

Har haft en bra helg. I Fredags åkte vi ut till Torö, åt lite grillat o slappade.
På Lördagen körde vi igång kl 10 med att hämta släp o börja flytta alla mina stora möbler. Vi fick åka två gånger o sen luncha därimellan. Så kl 20 så var vi klara o parkerade bilarna ute på Torö. Hade snäll pojkvän o svärfar som hjälpte till att bära. Vi gick ner till sjön o deltog i ljusaftonen o soppmiddagen. Det var trevligt men jag var så jäkla trött så jag blev inte långvarig.


Igår så åkte jag hem på förmiddagen för att försöka få iordning här hemma. På kvällen kom Magnus så hjälptes vi åt med sängen som var det sista. Så nu har mina möbler kommit på plats i hans lägenhet. Det blev himla bra. Känns inte alls trångt med tanke på att det är en 1a men den är ju rätt så stor så.


Jobbar halvdagar den här veckan Mån-Ons men tänkte slå två flugor i en smäll så imorgon o på Onsdag åker jag till lägenheten tidigt o plockar det sista. Typ så ser min vecka ut.


Av Angelica - 3 oktober 2013 21:03

Har verkligen fullt upp nu.. Tid är en bristvara i mitt liv.

Har jobbat sen i Tisdags o ska jobba imorrn med. Jag vill försöka komma iordning här i Nynäs o flytta hit mina möbler.
Igår träffade jag köparen till min lägenhet, sen var vi och skrev under kontraktet hos mäklaren på kvällen.

Ikväll var vi på lägenhetsvisning på en 3a här i Nynäs, tyvärr så är den inte aktuell då stambyte ej är gjort.


I helgen blire fullt upp med båda hushållen, hämta lite här o lämna lite där..
Jag är heelt slut på kvällarna så det ska bli skönt när allt är klart, men det kommer vara en intensiv månad nu så det lär nog inte bli så mycket bloggat.

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards