Nejlikan

Alla inlägg under juli 2017

Av Angelica - 26 juli 2017 21:35

Satt och läste mitt förra bittra inlägg och insåg att det var ju så himla neggo. Jag var antagligen mensig när jag skrev det även om det ligger ett uns sanning i det. Kort och gott kan man väl säga att jag blir bättre på att inte spilla tid på människor som inte hör av sig tillbaka, det tar bara massa energi.

I Midsommar var vi nere i Korpis och firade. Det var några år sen så det var roligt att träffa familjen och även släkten på Pappas sida, det blir tyvärr inte så ofta så det är ju desto roligare när man väl ses och bara prata och skratta ihop.

Semestern har varit bra. Jag var nere i Jönköping några dar v27 och umgicks med Beccan o Emelie. Jag sov hos Beccan en natt sen den andra natten sov jag i Vaggeryd, men Pappa o Marie jobbade så blev inte så mycket umgänge. 
På Fredagen så drog Magnus och jag till landet och där var vi i ca 2veckor med en kort visit hem en natt. 
Vi har slappat i hängmattan, löst korsord, läst böcker, varit ute med båten. Helgen mellan v 28 o 29 så hade vi besök av David, Carro o Melle, vilket var jättemysigt. Annars har vi varit solokvist och det har ju varit både skönt och avkopplande.
Vi var inne i Gävle en kväll och åt på Kalles, en riktigt bra kväll med god mat.

Denna veckan började jag jobba och det har ju gått ganska bra. Min första vecka är en riktigt tuff vecka då jag bara är ledig imorgon sen jobbar jag hela helgen fram till Tisdag. Man har ju goa kollegor o underbara pensionärer så förutom att man vänt på dygnet så var det härligt att komma tillbaka. Idag är jag dock så trött så sängen blir det när jag har skrivit färdigt här. Magnus är med polare ute på Torö så han sover hos sina föräldrar och det tycker jag är såå skönt. Han kommer och lägger sig kl 3 på natten och väcker då mig, så jag får nog både sova ostört och förhoppningsvis sovmorgon. 

Imorgon så ska vi åka och köpa nya däck till bilen, dom är snart blankslitna så det är bara att ta det. Bilen ska också servas och byta vindruta för det är snart dags för besiktning (som vi fortfarande inte bokat).

I Måndags efter jobbet så träffade jag Sanna på stan. Vi tog en rekordlång fika för vi hade så mycket att prata om. Vi har inte setts sen jag o Magnus gifte oss. Hon visade lite av det hon har designat för barnklädesmärket villervalla, jösses vad den kvinnan är duktig, så imponerad vad fina saker!

Jag har ju en sem vecka kvar. Det är vecka 34 och då åker jag antagligen ner till Jönköping igen. Jag har lite dåligt samvete över Mammas grav så jag känner att jag måste fixa den. Ska boka tid hos frissan i Nynäs den veckan med. Inte för att det har blivit så många salta bad i år med tanke på mildväder, men i Fredags badade jag och svärfar när vi var ute med Magnus föräldrar på en ö här i skärgården.
Visar lite bilder från det tillfället.

Önskar er en fortsatt fin sommar!

 


 


 

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards