Nejlikan

Alla inlägg under december 2014

Av Angelica - 31 december 2014 11:26

Då var det här året snart slut. Jag tänkte försöka sammanfatta det så gott det går med mitt sviktande minne..

Januari

Vi renoverade rummet ute på Torö så det är nästan klart i dagsläget, finns lite småfix med lister o så som vi inte har orkar ta itu med än. Vi sover nästan aldrig där ute för det är trångt med liten säng, dålig ventilation (blir svinvarmt) och sen är det min jobbiga kattallergi. Men fint blev det!

Vi kollade på lägenheter, höll span på hemnet och åkte på visningar.

Jag började jobba på egen hand, hela December så hade jag ju någon som lärde upp mej så nu fick jag stå på egna ben. Vinligt har det varit men det har varit mycket så det är ju inget konstigt.

Februari
Vi var på två visningar på en 3:a i Västerhaninge. Det var kö ut i trapphuset under båda visningarna så konkurrensen var hård men vi deltog i budgivningen och vann. Alltså vi har det så jäkla bra här, det finns inte en grej att klaga på. Bra grannar, stabil förening, nära till världens bästa coop (trevlig personal ALLTID), nära till pizzerian som oxå är toppen, bilarna får vara i fred, lagom stort för någon som vill bo i en småstad. Allt nödvändigt finns.

I samband med köpet avbokade vi resan till Kreta.

Det var kaos på jobbet, jag hade inte fått lära mej tillräckligt för att kunna vara själv i 3 veckor, jag hade inte ens fått inloggning till alla system som behövdes. Gruppchefen tyckte det var så dåligt så jag jobbade ca 1 vecka själv sen så kom hon som lärt upp mej in o jobbade tillsammans med mej. Skönt!

Jag åkte på mitt första gallstensanfall som var fruktansvärt smärtsamt. Blev liggande på SÖS en hel helg med diverse undersökningar.

Mars
Magnus hade visningar på sin lägenhet som till sist vart såld till en kvinna från Gotland.

Jag började gå o göra mina naglar, det är så skönt att få dom fixade och dom håller i 4-5 veckor för mej.

Umgicks mycket med vänner vill jag minnas.

Firade min födelsedag med min familj o Magnus familj med middag på Nynäs havsbad, det var supermysigt!

April

Jag fick åka in akut igen med gallbesvär sen var jag sjukskriven dom två dar det var mellan akutvistelsen o operationen. Efter operationen var jag sjukskriven en vecka. Allt gick himla bra med den operationen. Idag mår jag bra men har ibland lite känningar, hade det på juldagen o annandag jul men det beror på att det blev mycket av det goda.

Vi flyttpackade

Vi var på underbara Södertuna slott. Alltså jag älskar det stället, det är så fantastiskt vackert där. Sen hade vi en himla tur med vädret, det var sol och varmt den helgen. Ni ser bilder tidigare i bloggen.

Maj

Vi flyttade in i vår fina lägenhet. Vänner till Magnus som lovat att ställa upp backa ur i sista stund så jag var liite irriterad (jag skulle ta det lugnt med att bära tungt efter min operation). Men vi fixa det tack vare Magnus familj som hjälpte till.

Vi fixade o grejade mycket med att komma iordning här. Vill minnas att vi rätt så direkt målade om hallen. 

Juni
Vi bodde in oss och njöt av att sommaren kommit, om än lite kylig.

Midsommar firade vi på mitt landställe med Pappa o Marie. Det var svinkallt vi fick äta lunchen inomhus innan vi drog till ängen för att dansa lite runt stången.

Juli

4 veckors semester! Vi började på Kolmården en solig och varm dag. Alltså det är helt sjukt, alla 4 veckorna som vi hade semester var vädret hur bra som helst. Jäkligt varmt men underbart. 

Vi var på Torö och Korpemåla mycket. Sol o bad varje dag i Korpemåla. Allt var helt perfekt den här månaden.

Augusti

En slitsam månad. Jag började jobba och Ann gick på 3 veckors semester. Det är så förbannat mycket att göra när man jobbar själv. Cheferna har ju ingen aning om vad man gör och det finns ingen att ringa (brukar alltid kunna ringa Ann om jag har nåt frågetecken) 

September

Jobbade väl i vanlig ordning.

Mamma skulle fyllt år och även Agnes så vi var i Strängnäs och tände ljus.

Oktober

Jag jobbade en natt med nattpatrullen. Det var rätt kul faktiskt.

Jag åkte till Vadstena med mina två kusiner Anna o Linda. Vi hade galet roligt, flams o trams och tjejsnack. Vi spaade och åt god mat.

Första besöket på verkstad med Mazdan (utöver service besök). Hjullager o bromsar byttes.

November
Svampplockning med svärmor

Förkylningar och sjukdom som avlöst varandra här hemma. Det är så segt när man aldrig blir helt bra. Mycket hosta.

Vi sålde vår tvättmaskin, äntligen! Det vi har kvar i lägenheten nu är badrumsmöbler och tapetstera om sovrummet och ev göra en walk in closet. 

Köpte ny dator efter ha haft min gamla i 6år typ. 

Min älskade lilla undulatkille Gandalf fick somna in efter att snabbt ha blivit ordentligt sjuk. 

Vi förlovade oss.

December

Mycket på jobbet igen. 

Bröllopsplanering fortsätter. Vi har bokat kyrka, festlokal, och fotograf bokades här i dagarna.

Jag var ledig hela förra veckan, det var skönt och jag fick några dagar med familjen i Jönköping

Det nya året skulle vi ha firat in med David o Carro men det blev lite ändrade planer så vi firar hemma själva.
Så får vi träffa dom en annan dag, vi sågs iofs i Söndags då dom var här vi fikade, kollade film o bara umgicks, jag myste lite med deras Melvin 1½ månad.

Förhoppningar inför nya året

Jag hoppas mina nära och kära har hälsan och får fortsätta må bra

Vill kunna hinna och orka umgås mer med vänner, men det sviktar ju beroende på hur mycket det är på jobbet.

Borde skaffa mej ett gymkort, det skulle min kropp må bra av. Dra ner på mitt godisätande, inte sluta helt men ta det lite lugnare. 

Jag hoppas på en vacker dag då vi gifter oss i höst.

Att jag själv får hålla hälsan o känna lycka i vardagen.

Att jag får fortsätta jobba med larm (hon jag jobbar för kommer tillbaka i Februari, men vi får se hur det går)

Annars är det inget speciellt sådär, hoppas överlag på ett lika bra år som det gågna men kanske med det lilla extra.

Önskar er alla som läser ett Gott Nytt År!    










Av Angelica - 10 december 2014 20:27

Sitter i vår goa fåtölj framför tvn o bara myser.

Magnus är på julbord ikväll med jobbet så jag är solo och det är rätt skönt. 
Imorgon ska lilla bilen in på service och för att göra livet lite mer kostsamt så har det gått ett till hjullager på bilen så det måste dom byta och jag påpekade även när jag bokade tiden att DPF lampan lyser så det vore bra om dom byter filtret. Då fick jag till svar att det är DYRT. Det ska enl honom kosta mellan 7000-12000kr för bara filtret, så lägg på arbetskostnad, hjullager o service på det. Jag stod helt knäpptyst där ett tag. Dom ska kolla vad som ska göras så ringer dom mej o hör sig för under dagen. Jag är glad om det hamnar under 15 papp, men det svider lite i plånkan såhär nära julen..

Imorgon ska vi åka o kolla på lokalen där vi har tänkt ha bröllopsfesten. Sånt ska ju rekas i god tid, problemet är att om vi inte gillar stället så blir det jävligt svårt att hitta något annat som inte ska ligga för långt ifrån kyrkan. Det ska bli superkul, jag är jättespänd!

På Lördag ska Magnus på julbord igen, med vänner den här gången. Jag tänkte försöka julbaka lite, om jag orkar.
Borde handla klart julklapparna också.. Hmm

Av Angelica - 5 december 2014 19:16

Det har varit väldigt dåligt med bloggande men det har varit lite hektiskt i mitt liv..

Min lilla undulatkille Gandalf fick somna in på Lördagen den 22 November, han var jättedålig och hade gett upp så det fanns inget annat o göra, känns så tråkigt för han blev inte gammal, endast 1 år och några månader.

Flocken har varit deppig så efter nån vecka så köpte vi en kompis så det blev jämna par. Han är blå o heter Fritz, det funkar rätt så bra faktiskt även om dom andra först var lite tveksamma till nykomligen. Varför allt gick så fort är för att undulater kan dö av sorg och jag ville inte riskera något, sen behövdes det någon som busade lite.

Vi var och hämtade ut våra beställda förlovningsringar förra Tisdagen. Det var ett gemensamt beslut att förlova sig vi har från början varit väldigt tydliga med varandra om vad vi vill med förhållandet och våra liv.

Så i Lördags på den officiella förlovningsdagen var vi ute på en ridtur på islandshästar sen på kvällen var vi ute och åt en såå underbar middag på Hosteria tre santi på Söder.  Så det som komma skall nästa år är faktiskt ett bröllop, vi tänkte vara lite gammalmodiga och gifta oss inom ett år..   

Har varit mycket på jobbet ett tag, flera privata hemtjänster blev tvugna att sluta pga att kommunen sa upp avtalet med dom, då det i andra företag har smusslats med pengar osv. Så jag o min kollega har fått knappa om larm till förbannelse. 

I helgen ska vi ut på julbord med Magnus familj. Ska försöka julbaka imorrn, pepparkakor o lussebullar. 
Julen firas hemma i Jönköping och nyår firas med David o Carro o lilla Melvin (David o Caroline fick en liten kille den 15e November).

Det var en liten uppdatering av vad som händer o sker. 

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards