Nejlikan

Alla inlägg under november 2013

Av Angelica - 27 november 2013 12:48

Det blev tyvärr inget jobb förra veckan, lite otippat sådär. Så i slutet på veckan var det lite segt.
På Torsdagen var vi iaf och köpte en större fågelbur och två nya undulater. Kände att det inte gör nån skillnad på 2 eller 4 undulater, städa o byta mat lite oftare bara. Alla går ihop bra och är hemskt söta.

I helgen var vi på Torö. Vi fiskade, slappade och åt gott.
Jobbade igår men idag är jag ledig och det är nog lika bra med min huvudvärk. Mange kom hem i Måndags o var hemma igår. Vi har huvudvärk och mår illa. Ingen aning vad det kommer sig av och konstigt att båda har exakt samma symtom.

Igår när jag jobbade ringde jag lönekontoret för att kolla mina LAS dagar. Det visade sig att jag ska bli konverterad till fast anställning, dvs om kommunen har något att erbjuda. Hoppas att jag kan få fast på någon utav dagverksamheterna.

Nu ska jag betala räkningar o sen städa mitt badrum som jag borde gjort för länge sen.

Hejsvejs!

Av Angelica - 19 november 2013 19:26

Förra veckan blev det jobb tis-tor, jag kunde fått jobba på Fredagen med men då var det ju överlåtelsedag o jag visste inte hur lång tid det skulle ta så jag ville inte boka upp mej.

I helgen var vi ute på Torö på Lördagen o fiskade en sväng, fanns inte ett liv i det vattnet.
Sen på Söndagen så skulle båten upp.

Den här veckan har jag inget jobb inbokat, hoppas dom ringer imorgon.
Igår när jag vakna såg jag ett glatt sms från Beccan om vi skulle ses. Sagt o gjort så kom hon hit så promenerade vi i den kalla luften, fikade, lunchade o satt o snacka skit. Jätteroligt var det!

Vi sa att om vi är lediga idag så kommer jag till henne och det var vi så jag tog pendeln till Trångsund där hon bodde väldigt mysigt.


Idag har jag bokat in julbord med Familjen Larsson. Vi ska ut och äta i samband med Magnus födelsedag. Jag har ju även kommit på födelsedagspresent till honom så det känns himla skönt, annars kan ju sånt va knepigt..


Ska till Södertälje någon dag i veckan o hämta gardiner som jag tydligen glömt i lägenheten. Min snälla köpare Jennifer smsa mej om dom. Ska försöka få till en promenad med Tessan i samma veva.

Ikväll är det ju fotboll, det ska vi kika på här hemma och dricka glögg. Mums!!

Av Angelica - 11 november 2013 09:50

Har haft en riktig toppenhelg. Vi har hittat på mycket.

I Fredags promenerade vi ner till Nynäs havsbad. Där vi åt fantastisk mat. Det var så otroligt gott och väldigt mysigt! Den godaste maten jag har ätit så jag rekommenderar det! När vi ätit klart promenerade vi hem igen. Det är skönt med en liten stad o att allt är så nära.

I Lördags så åkte vi ut till Torö o plockade upp Magnus mor. Sen åkte vi till Mariefred till Magnus kusiner där det var ljusparty. Det blev en hel del ljus o dofter att välja på så vi köpte på oss en hel del.Det var roligt att träffa hans släkt.

Sen åkte vi hem till Torö och åt middag innan vi åkte hem till oss.


Söndagen började med en lägenhetsvisning. Lägenheten var inte så rolig så vi står över ev budgivning.

Magnus ville gärna fiska lite så jag skjutsa ut honom till Torö sen så åkte jag hem o städade lite.
Framåt kl 17 så kom familjen o plockade upp mej sen åkte vi till Manges farmor och åt middag.


Sen promenerade vi iväg till den lokala biografen och såg "mig äger ingen". Den hade humor och mycket allvar. Det var överlag en bra film och Persbrandt var himla bra i sin roll. Efter bion promenerade vi hem.


En påkostad men rolig helg. Idag vart jag visst ledig. Har inget jobb inbokat denna veckan so far, men det kommer nog..

Av Angelica - 6 november 2013 17:19

Tack snälla Becca för respons på förra inlägget.  Längtar till vi ses!


Den här veckan jobbar jag mån,ons o fre.
Idag var tanken att jag skulle träffat kusin Anna men hon o Freja var dåliga så vi får ses en annan dag.
Dagen har bestått av städning, ett stort diskberg och att ringa lite olika samtal, bank o jurist vilket gick sådär att få tag i.
Är snart färdig med städningen så då ska jag slå mej ner i soffan med lite choklad o ett glas rött.


I Lördags vart jag inte solokvist så länge som jag räknat med. Jag agerade fyllechaffis nämligen o han ville bli hämtad i vettig tid så jag blev snarare lite stressad där jag satt o målade naglarna.

I Söndags gick hela dagen åt till att hjälpa Magnus farmor att flytta grejerna hon hade i sin hyresrätt till hennes bostadsrätt och ett shurgard förråd. Gamla människor hinner samla på sig mycket, i synnerhet när inget ska kastas/skänkas..


Imorgon ska jag först till mäklaren o lämna en nyckel så städföretaget som ska städa min lgh kommer in. Sen blire några härliga timmar hos frisören. Alltid lika trevligt. Sen blire en runda på stan o luncha med Jenny. Är på jakt efter en klänning till Fredagskvällen.

På Fredag har jag nämligen bokat bord på restaurangen nere vid Nynäs havsbad. Det ska bli så mysigt, det var länge sen vi hittade på något speciellt liksom. Enligt menyn så lär maten vara fantastiskt god o dyr..
Hoppas man får valuta för pengarna. Lovar att lämna en recension här.
Tur för Mange att det är jag som bjuder då    Älskar mitt liv med Magnus. Vi har hysteriskt roligt!!









Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards