Nejlikan

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Angelica - 28 mars 2011 19:56

Idag har det gått ett år sedan vi fick ett samtal som förändrade livet totalt. Vi ville först inte tro att det var sant, ärligt talat kändes det som ett grymt skämt!

Sakta började vi inse att det sant, du hade lämnat oss...


Markus om du visste hur många vi är som sörjer, saknar och minns dej idag, och alla andra dagar. Du var en fantastisk person som alltid hade ett leende på läpparna, när man umgicks med dej var det aldrig något som var negativ,jobbigt eller krångligt, du valde snarare att se möjligheterna.

Om jag skulle beskriva dej med 3 ord så skulle det vara Positiv Varm Omtänksam


       




Igår var jag och Stefan vid minneslunden och tände ljus för dej. Orden räcker inte riktigt till...


   


Något som jag bär med mej och alltid tänker är den sångtext som sjöngs under din begravning                           




                                                  


       En ängel flög förbi     

       Mot himmelen så fri

       Men han lämnade sitt leende,

       på vår jord.

       Som en sol som värmer oss

       Som ett himmelskt stjärnebloss,

       så vi kan betrakta livets skeende,

        med en tro

        Kärleken är


Precis så känner jag. Jag ser dej i solen i stjärnorna, du har dykt upp i mina drömmar och du finns runt omkring oss och vakar över oss, som den ängel du är!


 



Fortsätt vila i frid nu fina Linkan 2/12-1987 - 28/3-2010


 



Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards