Nejlikan

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Angelica - 8 februari 2011 09:00

Nu var det länge sen jag bloggade. Jag jobbade iaf resten av förra veckan, sen på Fredagen så åkte vi till Jönköping. Stefan har köpt nya vinterdäck och när man ska köra in dom så får man inte köra snabbare än 90km/h. Så det gick inte så väldigt snabbt att åka ner. Vi hämtade käk på vägen så åt vi hemma i lägenheten sen.



På Lördagen så skulle Stefan ner till Vaggeryd för att han och pappa skulle sätta på dragkrok på pappas bil. Så jag åkte först till Torpa och hälsade på en familj som jag inte träffat på flera år. Våran familj umgicks mycket med dom när vi var barn.


Sen så tog jag bussen till A6, åkt stadsbuss har jag inte gjort på nästa 2år så det var ju lite mysigt. Uppe på A6 mötte jag Madde så gick vi och kikade lite, jag fyndade lite grejer såsom böcker, vattenkanna, te och praliner. Det var väldigt mysigt att umgås med Madde och prata om livet. Madde är helt underbar!


 

När vi kände oss nöjda så skjutsade Madde mej till mamma där vi skulle fira Jossan. Så det blev tårta och träffa lite släkt.

  Stefan var också där. Senare så åkte vi hem en sväng för att på kvällen gå ut och bowla och äta middag. Pappa var snäll och bjöd oss på det för att Stefan hjälpt pappa med dragkroken. Det var skitskoj att bowla, pappa vann och jag kom 2a.
Sen åkte vi till Jensens och åt en fantastiskt god middag. En riktigt trevlig kväll!  


På Söndagen så kom Pappa o Marie in till stan så firade vi Jossan där. Det blev väldigt mycket tårta i helgen, jag får träna hårt i veckan.   Efter tårtan så åkte vi till Carin och gänget och åt en väldigt god middag. Patrik var och städade i Bottnaryd så vi hann bara ses en sväng innan vi var tvugna att åka. Det var en riktigt bra helg med underbara människor. Nu dröjer det ett bra tag innan vi åker ner igen. Nu får folk faktiskt komma och hälsa på mej, jag fyller ju snart år också.


Igår så samåkte jag med Stefan till gymmet. Jag körde bara kondition, men jag körde hårt så jag blir ju bättre. Jag tvättade och städade hela dan, och några gubbar var här och fixade problemet vi har haft i duschen med stopp i golvbrunnen.
På kvällen så kom Anders o Madde så vi kollade på film och drack ett glas vin. Väldigt roligt att ses, för det var ett tag sen sist.



Idag verkar jag också bli ledig. Så jag ska vika tvätt sen ska jag se om någon vill ta en fika med mej denna gråa trista dag..

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards