Nejlikan

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Angelica - 12 oktober 2016 19:37

Sitter här i soffan fullkomligt dödstrött. Det har varit en lång dag på jobbet, den blir extralång när man tror att man slutar kl 16 istället för 15.30 också, jobbade alltså en halvtimme för länge.

Igår var jag ju ner till Jkpg och servade bilen. Umgicks också med Pappa o Jossan några timmar, vi lunchade ihop bl a. Mysigt att få umgås med familjen sådär spontant.
I helgen åker vi till landet. Då ska jag minsann vila och plantera lökar. Manges kompis ska med upp och dom är fisketokiga så dom ska nog till Älvkarleby eller ev ut med båten om inte motorn strular. Det har varit en del inbrott på landet så jag hoppas verkligen vårt hus står orört.

Här kommer iaf lite bilder från vår semester som jag lovat.

Bild från planet. När vi lyfte från Arlanda och solen precis gick upp över Stockholm.

Här är en bild som togs när vi gick runt på hotellområdet innan vi fick vårt rum. Så klart och fint vatten.

En liten drink på stranden. Den här bilden togs i Fredags, då var det kalasbra väder.

Här är vi på utflyktsdagen i staden Sibenik och traskade innan vi åkte till nationalparken Krka.

Den här bilden tog jag när vi var på väg ner till fallen. Här ser man verkligen hur grönt och lummigt det är i Kroatien, det är mycket höga berg och fint vatten.

Vattenfall

Det största av fallen. Jättevackert. Nedanför fallet kunde man faktiskt bada om man ville, vi gjorde inte det för det var sjukt mycket folk och då var det ändå lågsäsong.

Man gick på den här spången längs hela rundan. Det kändes som att man var i en sagovärld hela tiden. Om man åker till Kroatien borde man försöka se Krka nationalpark, det är verkligen värt det.

Av Angelica - 9 oktober 2016 13:49

Nu är vi hemma från en härlig resa i ett fantastiskt vackert land som är så grönt och har fantastiskt natur. Jag lovar att jag ska lägga upp lite bilder här under veckan, ska bara lägga in dom i datorn osv.

Jag rekommenderar varmt Kroatien som resmål, jag själv var liiite skeptisk men Magnus ville gärna åka dit och en vikarie på jobbet hade varit där i Juni och hon tyckte det var så otroligt vackert.
Vi flög ner förra Fredagen 30/9 och kom fram till ett varmt och skönt Split sen tog det 2h till hotellet med transferbussen, en resa som jag trodde jag skulle må väldigt illa av (jag hade laddat upp med kräkpåsar) men jag mådde jättebra hela vägen, det var motorväg och jättefin infrastruktur och bra chaufför.
När vi kom dit fick man en välkomstdrink och sen var incheckningen vid kl 15, vi kom dit ca kl 11 så man hade ju lite dötid men lunchrestaurangen öppnade vid halv 1 så då åt alla lunch. Sen fick vi rummen och då gick vi ner till stranden och la oss nästan direkt. Det var så skönt att få lägga sig i solen och svalka sig i havet.

Vi har haft riktigt bra dagar med sviktande väder. I Söndags så regnade det hela dagen men då läste vi böcker och sov några timmar så det gjorde inget. Vi hade bokat en utflykt på Tisdagen till Krka nationalpark för att se vattenfallen.
Den resan är det häftigaste jag gjort hitills i livet, så vacker natur och så orört. Tänk vad bra det kan bli när människan inte kommer och förstör.

Jag kan berätta mer om resan när jag lägger in bilderna, lite lättare att förklara då.

Mitt facebook konto är numera inaktiverat, jag blev lite trött på det, just nu tar det mer energi än vad det ger, men jag saknar undulatgruppen och uppdateringarna från de olika polisdistrikten. Så nu har jag egentligen tid att blogga mer vilket jag hoppas prioritera. På Tisdag den här veckan är jag ledig och tack vare att det har kört ihop sig lite med bilen så kommer jag åka ner till Jönköping och serva bilen. Då tänkte jag passa på att luncha med pappa. Sen rullar jag hemåt när bilen är klar.

Igår hade vi Magnus familj här på middag som tack för att dom passat fåglarna när vi varit borta. Det blev säsongsbetonat med rotfruktsgratäng och hjortstek (jag skulle för övrigt kunna leva på vilt).

Så idag är vi lite sega då det vart sent igår. Vi ska förbereda oss för arbetsvecka, tvätta våra kläder som vi haft med på resan o lite sånt.

Av Angelica - 6 september 2016 20:50

Idag har jag varit ledig, som jag oftast är på Tisdagar så då var jag hos polisen och fixade nytt pass. Vi ska åka till Kroatien i slutet av månaden och på passet som förnyades förra året så heter jag Ståhlberg så nu blev det ändrat.
När jag ändå var i Haninge centrum (där polisen ligger typ) så passade jag på att gå in i skoaffären för att köpa lite somriga skor. Mina ecco- ballerinas som jag haft i typ 3år hade gjort sitt och då har jag bara sneakers och det kan jag inte bara gå runt i när vi är utomlands men hittade ett par fina ballerinaskor på rea så det blir nog bra.

Imorrn ska jag jobba på annan avdelning så jag hoppas det går bra, men det brukar det ju göra när jag är där. Det är bara att det är fysiskt tyngre. Oftast är det så att dementa människor är väldigt "pigga" i kroppen medan dom som är klara i huvudet har fysiska krämpor och behöver mer hjälp, märkligt det där.

I helgen som var så har vi storstädat lägenheten riktigt grundligt. I Lördagskväll hade vi spelkväll med Manges päron, skitskoj var det. Sen på Söndagen hann vi med några timmars fiskande. Jag fick fyra gäddor o Magnus fick upp en. Han körde utan tafs så han blev av med tre drag dessvärre.

Vi fick även besked att Magnus ena kusin gått bort i helgen så det väntar en begravning så småningom. Jag kände inte den kusinen superväl men det lilla vi setts så har han varit trevlig.

Helgen som kommer blir det att åka till Axmar. Ska bli kul att se om plommonen har mognat, sen ska väl vissa blommor in på inglasade verandan och det sedvanliga gräsklippandet förstås. Ser fram emot att mysa ner mig i fåtöljen framför brasan med en kopp te. Då njuter jag som bäst.

Annars så är allt som vanligt. Byrån jag köpte på Ikea blev jättebra så det känns lyckat.

Av Angelica - 25 augusti 2016 15:18

Det blev inget bloggande under semestern (otippat va?) så vi har bara njutit och haft det bra. Vi tillbringade två veckor uppe i Axmar, vädret har varit blandat men vi hade det jättebra. Mycket bokläsning för Magnus och jag har mest löst korsord och så har vi njutit av vår hängmatta.
Jag började jobba v 30 efter tre veckor semester. Det kändes enormt skönt att gå tillbaka till en arbetsplats där man är efterlängtad och där någon har vikarierat för en när man varit borta. Slippa komma tillbaka till 190 beställningar som ligger och väntar på en och fyra veckors ensamjobb. Skönt att jag fick den omplaceringen!

Jag har semester den här veckan också. I Måndags var jag på massage i Södertälje, hos underbara Cecilia. Jag har gått hos henne i 6år och jag trivs så bra med det. Magnus går också dit men betydligt mer sällan.
Sen åkte jag till Ikea och köpte en stor jäkla byrå, så gjorde vi oss av med våra två malm-byråar som vi haft, det kommer bli bättre så.

Vi har bokat en resa i höst, vi ska åka till Kroatien i början av Oktober. Vi känner oss förväntansfulla då vi aldrig varit där men hört mycket gott om landet och hur vackert det ska vara.

Inget nytt annars, vi har haft en jättebra sommar med gamla vänner och nya vänner. Ser fram emot mysiga hösten nu.

Delar med mig lite av vår sommar!

Midsommarbordet

En härlig kvällsfisketur med båten.

Utflykt till Skärgårdsvåfflan i Oxelösund

En heldag på Järflotta utanför Nynäs, det här stället är underbart, Det är så himla långgrunt och sanden är som utomlands. Vi åkte dit med Manges föräldrar den där helgen då det var supervarmt.

Den goa sanden

Av Angelica - 8 juli 2016 09:29

Då har min första semestervecka avlöpt. Jag har haft något som kan liknas vid halsfluss, halsmandlar stora som fotbollar och vita fläckar. Jag gick till VC men dom konstaterade att det inte var halsfluss men att det såg mindre bra ut. Vila o halstabletter var ordinationen. Hon som gör mina naglar rekommenderade också corsodyl att skölja munnen med och det var ju hur bra som helst.

Jag o Carro skulle ju åkt till skärgårdsvåfflan men det blev inte av. Dessa småbarnsföräldrar är hemskt svårplanerade. Nåja det är väl olika hur man är som personer, min kusin Anna stuvade in barnen i bilen och kom o hälsa på mig flera ggr när jag bodde i Södertälje.

I Onsdags var jag med Jenny ute på Torö och solade, chillade och tog årets första dopp (bättre sent än aldrig).
Idag drar vi till landet i två veckor, ska bli så himla gött o få komma bort härifrån. Bilen kommer vara fullpackad, vi kommer att göra små dagsutflykter och åka in till Gävle en del också. Det vi vet att vi ska göra är att åka till Älvkarleby för att fiska och sen vill vi gärna ta en tur på islandshäst, vi tycker båda det är himla härligt.

Ska försöka mig på att mobilblogga nån dag på semestern, har lite taskig mottagning på landet, men det är bara skönt. Då blir det semester på riktigt. Vi har laddat upp med böcker! Trevlig semester o sommar på er alla

Av Angelica - 29 juni 2016 20:12

Midsommar i år bjöd på toppenväder i Axmar. Det var sol och ca 25 grader på självaste midsommarafton, lite tunna moln men det gjorde ju ingenting.

Alex o Margita kom på kvällen innan midsommarafton och det gjorde vi ju också, som tur är var det städat, bäddat o klart allting. Dom stannade till Lördag fm, oftast när vi umgås med vänner/familj och deras små barn så är det bara några timmar.
Två dygn var lite påtagligt, vi är inte vana med så mycket barnskrik och tidiga morgnar. Det blev iaf många skratt och en riktigt trevlig midsommarhelg. På Lördagen var det svinvarmt så då sola vi bara, ingen av oss var bakis men rätt trötta.

På Söndagen klippte jag buskarna och så klippte vi gräset. Sen rullade vi hem på kvällen.

När Alex o Margita skulle åka hem i Lördags så kom en granne förbi o ville hälsa, det var Margita som träffa honom när hon lastade in i bilen. Det är dom enda unga grannarna vi har på gatan. Vi minns inte vad han hette men dom var typ i vår ålder och hade en liten Colin på två år. Dom verkar supertrevliga så det kan kanske bli kul att lära känna dom :)

Nu jobbar jag sista veckan innan min semestervecka. Det känns himla gött! Ska bli skönt med semester, första veckan ska jag bara vara här hemma, några dagsutflykter blir det säkert. Igår beställde jag något högst efterlängtat till landet.
En hängmatta, jag har länge suktat efter en hängmatta från Fatboy o nu slog jag till. Fick ju tillbaka pengar på skatten (som jag förvisso var tvungen att köpa nya sommardäck för men men) så nu passade jag på att unna mig/oss.
Den skickades från Nederländerna igår (där den tillverkas) och är i Tyskland idag så den borde kunna komma denna veckan hoppas jag.

Jag kommer nog kunna blogga nästa vecka innan det blir lite sommaruppehåll.
Ikväll sitter jag hemma med dunen medan Mange är ute med jobbet, jag ska hämta honom sen om det inte blir för sent. Dock har jag ställt om till semestertider, så vi går inte o lägger oss förrän kl 1.

Av Angelica - 8 juni 2016 20:03

Halloj!

Idag har jag varit ledig hela långa dagen och det bästa av allt var att jag kunde sova ut, jag sov ända till kl 10. Jag behövde det för jag har sovit så dåligt dom senaste veckorna.
Jag jobbade i helgen, Lördag o Söndag. Det gick så bra så, det är Ok att jobba helg för vi gör det ju inte så ofta, detta var sista helgen innan semestern. Nästa gång jag jobbar helg är v31, den har jag iaf lagt in önskemål om så får vi se.

Jag var ledig i Torsdags o Fredags så då åkte jag upp till Axmar för gräset var fruktansvärt högt, det var det redan helgen innan men då hade det regnat så enormt mycket så det hade varit omöjligt att klippa gräs.
Jag hade o göra både Torsdagen o Fredagen med gräset o rensa i rabatter. Jag hann även sitta i solen o götta mig.

Den här veckan var jag ledig i Måndags då och idag, sen jobbar jag imorgon också och på kvällen åker vi till Jönköping (tog sem på Fredag).

På Fredag ska det på nya sommardäck och jag ska åka till Mamma och sätta lite sommarblommor på graven.
På Lördag vet jag inte redigt vad vi gör på dan, sen på kvällen ska vi fira Carin som fyller 50år.

Nästa vecka bävar jag lite för, då jobbar jag Mån-Fre, jag är så himla bortskämd med att få vara ledig 1 dag i veckan på mina 80% men nästa vecka är det bara att bita ihop o köra. Semestern är ju snart här.

Jag har semester v 27-29 sen v 34. Magnus o jag kommer bara att ha 2 veckor ihop och dom kommer vi med all säkerhet tillbringa på landet.

Jag passar på att önska er en trevlig midsommar för nu kommer det nog inte bloggas nåt mer innan dess.
Ta hand om er och var rädda om varandra! Kram

Av Angelica - 25 maj 2016 19:08

Nu var det drygt en månad sedan jag skrev något, det har hunnit hända mycket det här månaden.

Upp som en sol och ner som en pannkaka
Jag överanalyserar saker o ting, något som kändes bra får mig sedan att undra om det verkligen kan bli bra?

Ibland tror jag att jag måste hitta andra sätt att bearbeta saker o ting.
En nyfikenhet finns men är det värt riskerna.

Typ så kan man sammanfatta mitt liv.

Jobbet går som en dans och det är så himla roligt! Hade ett nybesök med en supermysig herre som ska börja hos oss idag.
I helgen måste vi åka till landet, det är möte i väg och båtföreningen. Ska va skitväder men jag misstänker att gräset måste klippas så det är bara på´t
Kanske kan det vara riktigt avkopplande att komma dit.
Helgen efter jobbar jag, men det braiga är att jag är ledig Tors+Fred.

Midsommar hade vi tänkt fira i Kalmar med pappa o gänget men dom ska ta en sista minuten så då kommer vi åka till vårt landställe tillsammans med Magnus kusin m familj. Det ska bli superroligt att umgås med dom, finns nog ingen gång jag skrattar så mycket som då.

Fåglarna mår fint, även Fritz vilket känns toppen.
Ska försöka skriva några inlägg innan midsommar. Älskar att allt är så grönt och fint, och nu blommar syrénen också!

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor