Nejlikan

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2016

9/10-16

Av Angelica - 9 oktober 2016 13:49

Nu är vi hemma från en härlig resa i ett fantastiskt vackert land som är så grönt och har fantastiskt natur. Jag lovar att jag ska lägga upp lite bilder här under veckan, ska bara lägga in dom i datorn osv.

Jag rekommenderar varmt Kroatien som resmål, jag själv var liiite skeptisk men Magnus ville gärna åka dit och en vikarie på jobbet hade varit där i Juni och hon tyckte det var så otroligt vackert.
Vi flög ner förra Fredagen 30/9 och kom fram till ett varmt och skönt Split sen tog det 2h till hotellet med transferbussen, en resa som jag trodde jag skulle må väldigt illa av (jag hade laddat upp med kräkpåsar) men jag mådde jättebra hela vägen, det var motorväg och jättefin infrastruktur och bra chaufför.
När vi kom dit fick man en välkomstdrink och sen var incheckningen vid kl 15, vi kom dit ca kl 11 så man hade ju lite dötid men lunchrestaurangen öppnade vid halv 1 så då åt alla lunch. Sen fick vi rummen och då gick vi ner till stranden och la oss nästan direkt. Det var så skönt att få lägga sig i solen och svalka sig i havet.

Vi har haft riktigt bra dagar med sviktande väder. I Söndags så regnade det hela dagen men då läste vi böcker och sov några timmar så det gjorde inget. Vi hade bokat en utflykt på Tisdagen till Krka nationalpark för att se vattenfallen.
Den resan är det häftigaste jag gjort hitills i livet, så vacker natur och så orört. Tänk vad bra det kan bli när människan inte kommer och förstör.

Jag kan berätta mer om resan när jag lägger in bilderna, lite lättare att förklara då.

Mitt facebook konto är numera inaktiverat, jag blev lite trött på det, just nu tar det mer energi än vad det ger, men jag saknar undulatgruppen och uppdateringarna från de olika polisdistrikten. Så nu har jag egentligen tid att blogga mer vilket jag hoppas prioritera. På Tisdag den här veckan är jag ledig och tack vare att det har kört ihop sig lite med bilen så kommer jag åka ner till Jönköping och serva bilen. Då tänkte jag passa på att luncha med pappa. Sen rullar jag hemåt när bilen är klar. 

Igår hade vi Magnus familj här på middag som tack för att dom passat fåglarna när vi varit borta. Det blev säsongsbetonat med rotfruktsgratäng och hjortstek (jag skulle för övrigt kunna leva på vilt).

Så idag är vi lite sega då det vart sent igår. Vi ska förbereda oss för arbetsvecka, tvätta våra kläder som vi haft med på resan o lite sånt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 22 augusti 2020 22:06

Då har det gått några månader sen sist igen.    Jag började känna en enorm stress på den arbetsplats jag blev placerad på tillfälligt under coronakrisen när mitt jobb var stängt. Jag kämpade på så gott det gick ett tag det fungerade inte. I slute...

Av Angelica - 15 april 2020 16:14

Jag måste sluta utlova inlägg som inte blir av. Det har varit väldigt mycket det senaste med tanke på att jag jobbar inom vården men äldre så är det sjukt mycket att göra. Idag har jag sjukat mig då jag inte känner mig helt kry. Alva har även blivit ...

Av Angelica - 5 april 2020 20:17

Hej bloggen!Jag har sedan jag skrev senast för typ 1 1/2 år sedan inte direkt haft någon motivation. Nu när vi står mitt i coronakrisen och man inte kan åka någonstans och någon knappt vill träffas så finns ju tiden och så även motivationen så därför...

Av Angelica - 15 oktober 2018 17:16

Halloj! Nu är jag här igen, jag som bloggar så ofta..Om exakt en vecka blir min älskade lilla dotter 8mån gammal. Galet vad tiden går fort! Vi har haft en kanonsommar, vädret var ju jättevarmt och Magnus var hemma 6 veckor tillsammans med oss, vi v...

Av Angelica - 17 maj 2018 13:08

Vi var beräknade att föda vår lilla plutt den 14 Februari, men hon kom inte då så det blev några långa dagar som gick. Onsdagen den 21 Februari trodde jag vattnet gick på morgonen ganska tidigt för det vart blött i sängen och samma dag så hade vi tid...

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards