Nejlikan

Alla inlägg under augusti 2020

Av Angelica - 22 augusti 2020 22:06

Då har det gått några månader sen sist igen. 


Jag började känna en enorm stress på den arbetsplats jag blev placerad på tillfälligt under coronakrisen när mitt jobb var stängt. Jag kämpade på så gott det gick ett tag det fungerade inte. I slutet av Maj så sjukade jag mig och sen dess har jag också varit sjukskriven i två månader vilket har varit välbehövligt. Jag började jobba I förrgår och det var allt en liten tröskel att ta sig över, jag var väldigt nervös innan jag kom till jobbet men allt släppte när jag märkte att kollegorna saknat en och uppskattade att man kom. 

Min absolut största glädje just nu är att på Måndag ska jag tillbaka till min ordinarie arbetsplats och planera uppstarten inför hösten. Jag har saknat mina kollegor enormt mycket då jag inte jobbat med dom på hela sommaren.

Den här sommaren har förutom sjukskrivningen och mitt mående främst i Juni månad varit jättebra. Vädret har varit alldeles lagom. Vi har badat mycket till Alvas stora glädje, hon älskar det verkligen och vägrar att gå upp trots att hon huttrar. Vi har mest varit vid Årsta havsbad för det ligger så nära oss, det tar ca 7min med bil dit. 
Annars har vi varit en sväng i Kalmar o Jönköping. Vi har umgåtts med Magnus familj också, vi är uteslutande ute mestadels när vi träffas. 
Jag har antikroppstestat mig i Augusti och jag hade inte haft corona enligt det testet så vi får väl se hur det går under hösten. 

Inför hösten ser jag fram emot att jobba, umgås med vänner, följa Alvas utveckling och att få bli moster    Så roligt att Alva ska få en liten kusin, en liten pojkkusin. 

Nu när jag äntligen kommer få mer rutin på livet så hoppas jag att kunna blogga liiiite oftare (vilket jag säger jämt). 

Ta hand om er därute och var rädda in varann.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards