Nejlikan

Alla inlägg den 2 december 2015

Av Angelica - 2 december 2015 20:40

Igår fick jag ett schema för December och då min fasta plats året ut till o börja med, det blir på en demensavdelning som heter Eken. Personalen där är så himla snälla så det ska nog gå jättebra, jag känner mej som en ny människa efter att ha kommit igång efter sjukskrivningen. 
Har fått ett väldigt lyxigt schema, all personal ska jobba helger och röda dagar men på demensavdelningar är det så många som vill jobba jul och nyår så det slipper jag, sen har jag bara 4-dagarsveckor, men desto längre dagar vilket passar mej utmärkt. Jag menar pendlar jag ändå in så kan jag ju göra en full dag och bara vara hemma mina lediga dagar då jag har ca 7mil/dag när jag jobbar. 

Var uppe på larmavdelningen och hämtade mina sista grejer ner till mitt nya skåp, sprang på en gammal kollega som jobbade på hemtjänsten ett tag men sen det blev omorganisation så visade det sig att hon sökt sig norrut då hennes man jobbar i Norrland, så hon flyttar med familjen i December. Jag önskade henne lycka till och hoppas hon får det bättre då hon har varit utbränd och kämpat så hårt på olika chefspositioner. Hon var också jätteglad för min skull att jag kommit igång med jobbet igen. 


I helgen ska vi vara hemma, Magnus skulle på julbord och jag ska med svärmor på julmarknad i Nynäs. Det blir nog mysigt, skönt att bara vara hemma en helg, får se om jag hinner julbaka något.

Inget nytt att berätta i övrigt. Önskar er en trevlig 2a advent!



Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards