Nejlikan

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Angelica - 8 april 2013 19:05

Då gör vi ett nytt tappert försök.


Torsdag: Packade iordning det sista för att pack bilen full med så många kartonger som möjligt. Fågelburar o diverse grejer. Sen rullade jag till Nynäshamn. Den kvällen kan jag inte minnas att vi gjorde något speciellt.


Fredag: Då åkte jag in till Södertälje för att möta upp mäklaren o säljaren på banken. Sen slutförde vi köpet av lägenhet.

Tillbringade några timmar på jobbet o hände med pensionärerna o kollegorna. Sen framåt kl 16 så drog jag till Stefans jobb där han var snäll o bytte olja o oljefilter på saaben, sedan hjälptes vi åt att tvätta av den. När allt var klart drog jag tillbaka till Nynäs.


På kvällen så var vi bjudna till Manges päron på middag. Jag tänkte att jag kunde stilla mina nerver lite så jag hinka i mej rätt mkt sprit på kort tid. Jag dricker otroligt lite och sällan så detta var inte speciellt intelligent gjort.

Fick frågan flera gånger om vi skulle vända om men det tyckte jag verkade onödigt så vi åkte dit. När jag gick uppför backen fick jag en sista tillsägelse i stil med "Om du inte skärper till dej nu Angelica så åker vi hem!!!" Så det fanns bara ett alternativ, försöka behärska mej. Middagen gick fantastiskt bra. Tror aldrig att jag kunde sköta mej så bra med så mkt sprit i kroppen. Det var överlag en supermysig kväll. TIPS! Gör inte som jag!


Lördag: Stora flyttlasset gick. Återigen tack till alla vänliga själar. Jag är så himla nöjd med mitt hem.


Söndag: Blev en sväng till Ikea när Marie o Pappa åkt hem. Jag som tänkte att det kostar inte så mkt att köpa lite nytt kan ju säga att jag spenderat närmare 10 papp på smågrejer o jag är långt ifrån klar med mina inköp.


Måndag: Idag har jag packat upp lite mer sen så har jag hängt med Tessan. Vi var o köpte dammsugare o mikro sen var vi även inne på plantagen för att piffa till hemmet lite. Blev fika här på eftermiddagen. Imorrn blire att hänga med Therese igen, vi ska åka o storhandla tänkte vi.

Av Angelica - 8 april 2013 12:04

Jag skrev nyligen ett svinlångt inlägg. Bredbandet fucka ur så jag varken orkar eller hinner skriva om.


Nyinflyttad i lyan, bilder på det kommer när jag är mer iordning.

TACK Pappa Stefan o Marie för all hjälp med att bära, fixa bilen, sy gardiner, skruva ihop möbler. Ni är toppen.


Hade en ytterst märklig fredagskväll. Berättar mer om den ikväll o allt annat som jag skrev om.


Nu blire shopping med Tessan. Hörs ikväll!


Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards