Nejlikan

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Angelica - 15 juni 2011 19:15

Nu fortsätter jag att berätta om min toppenvecka.


På Torsdagen så åkte jag ju till Sollentuna där Anna mötte upp mej, vi drog direkt ut till Ingarö där vi hade picknick. Nova var också med ut, vi pratade om familjen, livet och mycket mer. Vi var där ute rätt sålänge men sen när vi åkte hem så var vi inne i några små mysiga butiker.Klockan tickade och med tanke på att vi satt i bilkö på vägen hem och Nova var allt annat än glad just då så bestämde jag mej för att ta tåget direkt hem, så Anna släppte mej vi stationen. Det var som sagt en himla mysig plats och en härlig dag. 


 

Ingarö.


 

Fin kusin visar på en liten del av allt gott hon hade med på picknicken




I Lördags så var det ju dags för våran lilla weekend ute i Dalarö. Det tog bara 50min att köra dit så det var ju smidigt. När vi kom fram så gassade ju solen, det var 27 grader varmt. Hotellet var mysigt och låg verkligen precis vi vattnet. Vi hade ett rum med utsikt över vattnet och alla båtar som åkte förbi. När vi installerat oss på rummet så gick vi ner och bubbla och basta i relaxavdelningen (jag hade bokat det i två timmar så vi fick ha det för oss själva).

Jag bokade det här för väldigt länge sen och hade då ingen aning om att det skulle vara så förbannat varmt ute, det blev verkligen för mycket med 27 grader ute 40 grader bubbel och 80 grader bastu. Jag svettades 3 timmar efteråt.


 

Rummet, litet och charmigt


 

Skärgårdsfärjan

  

På kvällen sen så avnjöt vi en 5-rätters middag. Jag och Stefan konstaterade att det var det godaste vi ätit. Innan maten fick vi en lite fördrink, med tanke på att det enda vi ätit på hela dan var lite filmjölk och sen svettats så mycket så vart jag full   

Detta stabiliserades upp efter att vi börjat äta dock. Sen på kvällen så promenerade vi lite innan vi satte oss på ballis i kvällsolen. Sen gick vi o la oss.


 

Min bästa vän och livskamrat Forsell.


På Söndagen så vaknade vi till strålande sol. Vi gick ner och åt en god frukostbuffé, sen var vi och kikade inne i denna enda butiken dom hade där. Framåt halv 12 tiden checkade vi ut redo för att åka hem även om det kändes vemodigt..


Jag rekommenderar verkligen Dalarö strand hotel. Det var helt perfekt, inte ruinerande dyrt, mysigt och trevligt bemötande. Det enda negativa var att relaxavdelningen inte var vidare fräsch så det kommer jag inte boka igen.



  Så vackert! Tänk o bo i en av dessa röda små stugor på en ö såhär? It's life!

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards