Nejlikan

Direktlänk till inlägg 3 november 2015

3/11-15 En månad som man o hustru

Av Angelica - 3 november 2015 12:52

Här kommer ett jättelångt inlägg!



Jag är inne på min sista vecka som heltidssjukskriven, nästa vecka börjar jag jobba 50%. Det känns bra, särskilt efter att jag pratat med mina chefer igår och dom ska försöka ordna en omplacering åt mig så jag får börja på dagverksamheterna. 
Min gamla chef Merja tror inte att klarar att gå tillbaka till larmet för det har varit/är kaos där. Så vi får hoppas att jag får komma till någon av de 6 dagverksamheterna, vilken spelar ingen roll alls.
Intressant är att dom ej hade råd att låta mig gå upp på heltid eller ta in vikarier när min kollega var borta. I dagsläget är dom 8st, fattar ni!!! 8 personal hade dom plötsligt råd att sätta in för jobb, sedan så ska dom anställa någon på 100% så småningom. Bättre sent än aldrig men synd att ingen lyssnade på det jag sa..

Idag är det exakt en månad sedan vi blev man och hustru. Alltså det är superhäftigt att gifta sig, det är en dag som är så glädjefylld och att få ha sina nära och kära på samma ställe är också fantastiskt roligt. Tänkte berätta i korta drag om den dagen och bjussa på en bild eller två.

Blev sminkad och fixad i håret från kl 7.30, det tog 2 timmar (Magnus o Jossan åkte o hämta blommorna då) 
Sedan klädde vi på oss o åkte, glömde givetvis vigselprogrammen så vi fick vända och blev därför lite sena. Vi mötte upp fotografen vid kyrkan och sedan så körde vi porträttfotografering på några olika ställen i 1,5 timme.
Vi lunchade i församlingshemmet brevid kyrkan medan vi spanade på gästerna som kom.
Kl 14 så skred vi in i kyrkan, och vi hade en bra präst och en fin vigsel.
Efteråt så väntade middag och fest på Nynäs havsbad, personal var sjuk och ingen hade riktigt koll så lite missar i början men senare framåt kvällen så löste det sig rätt bra, vi har fått kompensation för missarna.

Vi hade enormt roligt!! God mat, många härliga skratt och fantastiska tal, jag är djupt imponerad!
Man vill ju gärna återuppleva dagen igen, utan tvekan det roligaste och bästa jag gjort i mitt liv!


Den 11 Oktober åkte vi på bröllopsresa en vecka till Kreta och det var också fantastiskt och underbart. Vi bodde på ett superfint hotell med direkt poolaccess från rummet. Maten och avkopplingen alltså, vi plöjde böcker och bara hade det skönt.

Framöver de närmsta veckorna väntar ju då jobb, och att få provsvar från läkaren. Vi får se hur det blir med allting, och hur det går att börja jobba. Vi hörs!


 
Bokallén på Torö
Fotograf Higwall.com


 
Herr o Fru Larsson nygifta!
Fotograf Higwall.com

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 22 augusti 2020 22:06

Då har det gått några månader sen sist igen.    Jag började känna en enorm stress på den arbetsplats jag blev placerad på tillfälligt under coronakrisen när mitt jobb var stängt. Jag kämpade på så gott det gick ett tag det fungerade inte. I slute...

Av Angelica - 15 april 2020 16:14

Jag måste sluta utlova inlägg som inte blir av. Det har varit väldigt mycket det senaste med tanke på att jag jobbar inom vården men äldre så är det sjukt mycket att göra. Idag har jag sjukat mig då jag inte känner mig helt kry. Alva har även blivit ...

Av Angelica - 5 april 2020 20:17

Hej bloggen!Jag har sedan jag skrev senast för typ 1 1/2 år sedan inte direkt haft någon motivation. Nu när vi står mitt i coronakrisen och man inte kan åka någonstans och någon knappt vill träffas så finns ju tiden och så även motivationen så därför...

Av Angelica - 15 oktober 2018 17:16

Halloj! Nu är jag här igen, jag som bloggar så ofta..Om exakt en vecka blir min älskade lilla dotter 8mån gammal. Galet vad tiden går fort! Vi har haft en kanonsommar, vädret var ju jättevarmt och Magnus var hemma 6 veckor tillsammans med oss, vi v...

Av Angelica - 17 maj 2018 13:08

Vi var beräknade att föda vår lilla plutt den 14 Februari, men hon kom inte då så det blev några långa dagar som gick. Onsdagen den 21 Februari trodde jag vattnet gick på morgonen ganska tidigt för det vart blött i sängen och samma dag så hade vi tid...

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards