Nejlikan

Alla inlägg den 10 november 2015

Av Angelica - 10 november 2015 14:19

Min andra arbetsdag är avklarad. Jag jobbar på en demensdagverksamhet 50% så det blir 3,5 timmar/dag och det går faktiskt bra. Man är ju lite ringrostig men sakta men säkert..

Idag så träffade jag chefen och hon meddelade att jag inte kommer gå tillbaka till larmet utan ska nu till en början vara på 3 olika verksamheter innan det bestäms vart jag ska vara någonstans. Därav gick jag upp till larmet och fick en stor kram utav min kollega Ann, hon grattade så mycket till bröllopet och så småpratade vi lite. Jag står fast vid att vi inte drar jämnt vad gäller jobbet alla gånger men jag kommer verkligen sakna henne som person, för vi har skrattat mycket ihop och hon har varit mitt största stöd genom arbetet, då vi i perioder varit utan chef. Så det var med tårfyllda ögon jag lämnade men jag nämnde också att det skulle vara roligt att hålla kontakten, o det är inte farväl föralltid men det är så svårt att förklara. Man tillbringar såååå enormt mycket tid av sitt liv på jobbet, och då vi bara har haft varandra som kunnat jobbet och ingen annan att bolla med som förstår så blir det väldigt speciellt. 

Risken med dagverksamheten beroende på vart jag hamnar är att få jobba röda dagar o helger, vilket jag verkligen inte vill. Vi får se, om några veckor står det klart. Jag gillar all personal på alla verksamheter så det kommer nog bli bra det här.

I helgen som kommer så åker vi till Norrköping, vi ska se Mia Skäringers show Avig Maria, det ska bli jätteroligt!

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards