Nejlikan

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Angelica - 4 juli 2011 19:16

Vilken fantastisk helg jag har haft.

I Lördags var det ju dags att rida, vi åkte ut med Kimmo o Sandra till Nykvarn och när vi kom dit kikade vi först på kattungarna, dom var extremt sööta (sådär som 8 veckors kattungar är) så jag funderade på att lyda min impuls att smuggla med en hem men struntande i det sen iaf.

Vi var och hämtade hästarna ur hagarna, dom var på sommarbete. Det var rätt långt att gå så motion fick vi. Sandra red en söt islandshäst medan jag fick en supersnäll fjording. När vi hämtat dom var det dags att borsta sadla o tränsa. Sedan tänkte jag hoppa upp, det gick rätt bra när Stefan stod på andra sidan och höll i sadeln, man är verkligen inte lika smärt o smidig som förr i tiden. Vi red iaf ut i skogen jag o Sandra och killarna drog o köpte glass.

Det var verkligen såå underbart att få sitta på hästryggen igen. Vi travade och galopperade och sen när vi skulle släppa dom i hagen igen blev det lite barbacka. Vi kommer absolut göra om detta, men då ska det inte vara så förbannat varmt, det var 30 grader när vi red.


 

Finfina hästen. Så jävla snäll häst alltså.





På kvällen sen så var vi med Kimmo o Sandra ute i Lövsta. Jag badade sen fikade vi o satt och bara prata.


Den här veckan är rätt så körig. Jag har MASSOR att göra på jobbet. På Onsdag kommer hanverkaren och ska måla utsidan på fönstren och på Fredag kommer Patrik. Typiskt nog så måste jag åka in till Stockholm för att hämta upp honom på kvällen, liiite bökigt men det får gå. Ska bli roligt att han kommer hit iaf.


Den här veckan två veckor framåt har jag en sommarpraktikant också så jag ska försöka vara trevlig och pedagogisk med henne, rätt svårt då jag pratar helt osammanhängande, men hon verkar duktig.

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards