Nejlikan

Alla inlägg den 30 november 2016

Av Angelica - 30 november 2016 21:39

Helgen med tjejerna var bland det roligaste jag har gjort på bra länge. Så befriande att få lite distans från hemmet och min man och bara umgås med vänner ett helt dygn. 
Vi möttes upp på Lördagen förra helgen och sen checkade vi in. Efter att ha lämnat av all packning i vårt rum så gick vi och åt afternoon tea. Det var riktigt gott, fanns lagom mycket tycker jag.


 
Sötsakerna på afternoon tea


 
Såhär såg det ut när vi gick från slottet o skulle byta om. Så himla vackert!


Sedan gick vi till rummet och bytte om redo för att spaa några timmar, vi bubblade, badade i den isländska källan, bastade, badade i poolen och rundade av med panflöjtsmusik i solsängar. Det var så förbannat jäkla skönt och avkopplande.


 
De 3 glada

 

 
Det här var huvudrätten, kalv med potatiskaka. Gott!
 
Desserten var chokladpastej med lakritssmak.


På kvällen svidade vi om till lite mer dressat inför middagen. Vi blev visade till bordet av servitören Erik som var ironisk i sina skämt mest hela tiden. Vi blev placerade vid ett bord där alla runt oss var kärlekspar. Ju mer vin som jag fick i mig blev det bara värre o värre. Alltså den kvällen, vad jag garva. Det var allt från beskrivningen av mitt vin som var grundat av någon legend som red upp på ett berg o aldrig kom ner? vidare till att Beccan fråga Erik vad han kom ifrån och när det visade sig att han var från Danderyd där Becca bott så förklarade hon att hon bott i det som moderaterna kallar skamfläcken i Dandertdm, Mörby. då vände Erik bara på klacken. Vi ville ha bild på killarna så jag bad Erik hämta Olof också. Emelie undra vem Olof var (hon satt med ryggen emot när han serverade huvudrätten) så hon frågade om han skulle hämta snögubben (frost). Vi var nog lite högljudda emellanåt men vad roligt det var. 


 
Olof, Emelie, Jag o Erik. Beccan fotade

Dagen efter så var det segt. Beccan körde hem för Emelie var för seg o jag hade ju ingen chaffis så jag fick köra själv, men det gick ju bra (drack 3 glas vin men det går direkt upp i huvudet när man badat o bastat varmt). Vi promenerade några timmar så man var någorlunda i form. 
Vi satsar på att åka någonstans i Mars igen. Ska försöka hitta något roligt ställe.


   
Bilder från promenaden dan efter

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards