Nejlikan

Alla inlägg den 6 november 2016

Av Angelica - 6 november 2016 18:39

Det har varit riktigt hektiska veckor.

Jag vart sjuk rätt snabbt när jag kom hem. Jobbade en vecka sen så kämpade jag på Måndagen v42 men sen var jag ledig Tisd och sjukade mig Ons sen mådde jag mycket bättre. Det känns som det är riktigt många som varit/är förkylda nu (mer än andra år) De gamla på jobbet har haft diverese magproblem också, ingen magsjuka/vinterkräksjuka men liknande symtom. Så intensivt är bara förnamnet. Imorgon är dock alla kollegor på plats förhoppningsvis!

För lite drygt två vecka sedan tog en gammal klasskompis kontakt med mig, hon gick ur fb för ett år sen så vi har inte haft någon kontakt på ett år och nu har ju jag också gått ur men finns fortfarande på messenger som tur var.
Hon har varit ett stöd och ett jättebra bollplank när Mamma hade cancer och gick bort, sen när Agnes kom o gick också.

Det fanns en viss anledning till att hon hörde av sig till mig.. 
Hon berättade det fruktansvärda att hon och hennes sambo förlorat sin lilla pojke i v 21. Det gjorde så ont att höra att denna starka människa som redan fått sin beskärda del av livets helvete ska behöva vara med om det tragiska, att förlora sitt älskade, efterlängtade barn.

Så vi har skrivit väldigt mycket till varandra och hon har berättat väldigt mycket kring graviditeten och honom. Av naturliga skäl så kommer jag inte skriva ut några detaljer här. Nästa gång jag är i Jönköping ska hon och jag ses över en fika. Återigen har livet fört oss samman, ödet tror vi    

Så igår när vi var i Strängnäs (där Agnes ligger i lunden) och tände ljus för Mamma o Agnes så tände jag också ett ljus för lilla fina L...


Ny arbetsvecka imorgon. På Tisdag när jag är ledig ska jag upp med tuppen iaf, för då ska bilen in på skadeverkstaden. Så då kommer jag ha hyrbil ett tag.

Våra helger framöver är fullspäckade.

Pappa o Marie kommer i helgen 
Sen åker jag till Västervik på spaweekend med Emelie o Beccan
Axmar helgen efter det 
Sen jobbhelg.. osv

Igår efter kyrkogården var vi hos David o Carro i deras nyinköpta hus i Skokloster.
Dom hade köpt utomhusspa? (bubbelkopp) äh ni fattar. Vi bubblade och myste under stjärnklar himmel, så himla mysigt!
Idag var vi o bruncha på Kumla Herrgård i Trollbäcken. Supergott! Nu är vi laddade för en ny vecka.


Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards