Nejlikan

Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Angelica - 14 augusti 2015 17:38

Då var första arbetsveckan (ensam) avklarad, och det gick över förväntan faktiskt. Ladda batterierna i helgen för att orka med nästa vecka, då blir det nog lite tuffare för då är väl nästan alla tillbaka efter semestern.

I Tisdags efter jobbet åkte vi upp till Gävle för att skriva papper på sommarhuset. Vi satt o gick igenom allting i 1½ timme så vid 21.30 satte vi oss i bilen igen för att åka hem. Så den 27 Augusti så har vi tillträdesdag då kommer vi gå igenom allting med säljaren på plats i huset, sen åker vi in till Gävle o skriver på det sista. 
Jag behöver ju vara ledig då så jag nämnde det för min chef här i veckan o jag tänkte att det kommer aldrig att gå, med tanke på att jag jobbar ensam, men hon förstod och kommer låta mig vara ledig den dan, så det känns jätteskönt. Jag längtar enormt mycket..

Planerna för helgen är att åka ut för att sola o bada hela dan imorrn med Beccan o Magnus, kanske David o Carro ska med också. Ska bli härligt och avkopplande. Söndag har vi inga planer för än.

I veckan som kommer så ska bilen ombesiktas för den gick inte igenom vid besiktningen i somras, men innan dess ska den in på verkstan för att åtgärda felet som är nivåregleraren. Den där jäkla bilen har bara kostat massa pengar de senaste 6 månaderna (en liten del av det är självförvållat), hoppas det vill sig den här gången.

För er nyfikna så har jag faktiskt en bild på sommarhuset. Boningshus på 3rok till höger i bild. Närmast är ett garage och carport/båtuppställningsplats (den kommer användas till båten) och längan mitt emot huset har 2 stora förrådsbyggnader/vedbodar. Ett mindre varmförråd med garderober och sedan gästrum med plats för dubbelsäng. 

 

 
Bild lånad från ERA din mäklare

 

 

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards