Nejlikan

Alla inlägg den 17 september 2014

Av Angelica - 17 september 2014 20:47

Då var valet avklarat. Jag tänker inte ägna så mycket energi eller uppmärksamhet åt det, det gör media och resterande omvärlden så bra. Det föll inte riktigt ut som jag hade önskat för jag röstade nämligen på Centerpartiet. Det var första gången jag röstade på dom och jag har följt debatter och utfrågning för att få kunskap om vad jag faktiskt röstar för och emot. Tycker Annie Lööf är en bra partiledare, saklig ung duktig kvinna. Det finns inget perfekt parti och att få en partiledare att svara ja eller nej på en fråga är nog en omöjlighet. Vi får nu se vad Löfven kan göra för Sverige..

I Lördags så var vi på mediamarkt o köpte en tv till sovrummet. Magnus spelar rätt mycket tv-spel och jag vill gärna kolla på tv på kvällarna så nu behöver ingen kompromissa. Rätt mysigt att kunna ligga i sängen o somna utan att behöva släpa sig in i sovrummet mitt i natten.
På kvällen så var David o Carro här på tacos, fika o bara sitta o snacka. Nästa gång hade Carro som önskemål att vi skulle spela bingolotto ihop, det är en grej som passar mej utmärkt (tant).

I Söndags åkte Mange till landet så då hade jag hela dan på mej att gå igenom flyttlådan med foton från Mammas hus (mitt barndomshem), det finns så många fina bilder, många härliga barndomsminnen. Jag ska ju fixa två fotoalbum ett med bilder på Mamma och ett på Agnes. Det ska bli väldigt rogivande att få fixa iordning det, känns bra i hjärtat.

Det var allt för det här vardagliga inlägget.

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards