Nejlikan

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Angelica - 4 september 2014 21:08

Då var sommaren slut för den här gången, sånär som på några varma och sköna sensommardagar som September brukar bjuda på. 

Jag har haft det såå underbart. Lyckades med att pricka in dom riktigt soliga och varma veckorna, dvs industrisemestern.
 
¤ Det har blivit rekordmånga sköna bad i havet.
¤ Några dagar i Göteborg. Träffade Patrik o Cissi, gick på Liseberg två kvällar, solbada ute på Orust.
¤ Varit ute på Torö några strödagar, det bästa var när vi var på Järflotta (en ö med en underbar sandstrand och sjukt långgrunt) det kändes som att man var utomlands.
¤ Vi var nere i Korpis (mitt sommarställe vid Kalmar, mittemot Borgholm på Öland) vilket innebar att träffa släkten, umgås med goda vänner och min fina underbara familj. Vi åkte vattenskidor och hade en heldag på Öland och en dag i Kalmar. Var ute och fiska en kväll med den lilla blå ekan och då slog Magnus rekord på Abborre.
¤ Vi har gjort lite nytta hemma också förstås. Hallen och gästrummet/arbetsrummet är helt klart, vi har målat och tapetserat och inrett med möbler. 
¤ Vi red islandshäst en riktigt ljummen sommarkväll med. I Vh/Tungelsta finns det massor av stall och ridskolor så vi tog en turridning i ett stall i närheten. Fantastiskt sätt att uppleva naturen på. 

¤ Det har blivit många fotbollsmatcher den här säsongen också. Hammarby förstås.



Det här är ett axplock av allt roligt jag har gjort i sommar. Jag kan verkligen inte klaga allt har bara varit så skönt.
3 veckor i Augusti så har jag arbetat själv och det har resulterat i att jag har varit enormt trött och så har jag 50 timmar i plustid att ta ut som jag vill så det kommer nog bli en o annan strödag under hösten och det tycker jag om.


I helgen så åker vi till Södertuna slott igen. Jag behöver lite miljöombyte och har letat efter nåt som kan passa oss men det har varit svårt och dyrt. Vi var ju jättenöjda med vår senaste vistelse på Södertuna så det känns roligt och avkopplande att åka dit igen. Man vet liksom vad man får..

När jag väl fått in bilderna från båda våra telefoner på datorn och sorterat lite så ska ni få se ett bildspel av sommaren. Ska försöka ha som rutin att blogga på Onsdagskvällar för då spelar Mange innebandy och är hemma sent. Sen bloggar jag givetvis om jag har något speciellt jag vill få ur mej.

Hoppas ni hänger på här under hösten!

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards