Nejlikan

Alla inlägg den 2 november 2014

Av Angelica - 2 november 2014 19:55

Hej allihop!

Magnus har varit sjuk hela veckan o alla vet ju hur det är när dessa karlar är sjuka. Dom är snudd på döende och kan inte lyfta ett finger. Jag har fått uträtta två apoteksbesök i veckan för påfyllning av ipren och halstabletter. 

Har träffat två av mina goa vänner i veckan, i Tisdags en promenad med Therese och i Torsdags en sväng på stan med Jenny. Det har ju varit så underbart väder, varmt och soligt.

I Måndags blev vi äntligen av med tvättmaskinen också. Grejen är att samma dag som vi skrev på papprena för lgh och fick tillträde så åkte vi och köpte en tvättmaskin. Vi hade en i Nynäs och tyckte att det var bekvämt. Vi kopplade aldrig in den och efter att ha funderat ett tag så insåg att vi har en jättebra och välskött tvättstuga ½ tr ner. Så jag har haft den ute på både blocket och tradera, många har varit intresserade (men dök aldrig upp) och många skambud har inkommit så vi la ner det ett tag över sommaren. Så jag tänkte prova med blocket nu igen och vi fick napp så en äldre herre o hans svärson var o hämtade den, lätt o smidigt. Så nu har vi gott om utrymme i badrummet igen, vi ska efter vardagsrummet fixa badrummet.

Igår var jag och min svärmor ute och plockade svamp. Jag har noll koll men hon lyckades få upp mina svamp ögon så jag hitta mer än vad jag någonsin gjort i hela mitt liv. Vi åt älgstek där ute också innan vi åkte till Skogskyrkogården vid Enskede på kvällen för att tända ljus. Det var såå vackert, det är ju Sveriges största kyrkogård så tänk er alla dessa ljus som lyser vart man än kollar.

I veckan ska naglarna fixas och till helgen kommer pappa o Marie. Det ska tapetseras o bara umgås, jag kom på att det är ju fars dag på Söndag med så jag måste klura ut nån present till pappa, vi får se vad jag hittar på.

Det här med bilder blir när det blir. Jag har svårt att få tummen ur o lägga in på datorn. 

Ha en härlig höstvecka!

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards