Nejlikan

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Angelica - 1 oktober 2014 21:38

Det blev inget blogginlägg förra veckan som ni märkte. Jag hade fullt upp att gråta ögonen ur mej i Onsdags, jag läste en hemskt sorglig bok så orken tog slut. 

I helgen som var så gjorde vi bara roliga saker. Under dagen så var vi först på flügger färg och köpte tapeter till vardagsrummet. Känns så skönt när det går framåt, efter vardagsrummet är det bara vårt sovrum kvar. Magnus har haft en favvotapet sen vi började att kolla så nu fick han bestämma vad vi skulle ha. En vit tapet med ränder såklart, väldigt diskreta svarta tunna ränder. Mitt (snåla) smålandshjärta jublade när dom sa att det var halva priset på just den tapeten också. Dom fyller tydligen år och hade nån kampanj, det gillar jag starkt!
Vi var också i Haninge centrum och handlade lite kläder.

På kvällen så åkte jag in till gamla stan och mötte upp Beccan. Vi gick till en restaurang och åt jättegod mat, pratade massor om allt möjligt. Vi träffas inte så ofta som vi borde men vi båda jobbar i veckorna och sen på helgerna var vi båda överrens om att man är rätt trött. Vi bestämde iaf att vi ska gå på DIF-HV 15 November, jag hade redan bestämt att jag skulle gå med Mange men det är extra kul att vi går ihop.

Söndagen så åkte vi tillsammans med Manges föräldrar till Öster Malma, det ligger utanför Nyköping och där vart det viltbuffé. Himmelskt gott om man gillar vilt, man blir rejält mätt också.
På kvällen åkte vi till David o Carro för att spela bingolotto, det var inte så mycket spel utan mest prat.

Min lilla pärla (mazdan) har varit inne för lite smärre missljud i veckan. Byte av hjullager hö fram och byte av bromsbelägg och skivor bak. Kalaset gick på 6000kr. Kändes ju sådär kul men nu är det fixat och väldigt trevligt bemötande på mekonomen också, jag ska fortsätta att åka dit.

I helgen har vi inte en endaste plan, möjligen städa o småplocka lite hemma. Skönt!

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards