Nejlikan

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Angelica - 3 april 2012 18:13

Jag gör helt enkelt så att jag fortsätter där jag avslutade.


I Torsdags hade jag ju också semester, så då var jag och handlade ingredienser till tårtan som jag skulle bjuda jobbet på.

När jag kom hem så kändes det bestämt som jag glömt o köpa nåt, vilket jag också hade, missade helt blockchokladen så det var bara att dra ner med bilen snabbt till Ica. När allt äntligen var inhandlat bakade jag tårtan.

Jag tog även beslutet att tacka nej till jobbet här i Strängnäs och fortsätta som timmis i Södertälje. Känner mej väldigt nöjd och tillfreds med det beslutet.



I Fredags så fyllde jag år alltså blev jag 23år gammal, det känns såhär i efterhand väldigt bra, ingen speciell ålder direkt.

När jag kom till jobbet på morgonen så var jag först och då hade dom skrivit en fin hälsning på whiteboard tavlan, det värmde. När de första kollegorna kommit så gav jag ena avdelningen blomman och dom vart så himla glada.

Sedan tjatade jag på dom från andra avdelningen så dom skulle äta tååta med mej. Så när jag sitter i personalrummet o väntar så kommer båda avdelningarna in och sjunger för mej med en jättevacker orkidé. Jag blev så himla glad, nästan lite rörd faktiskt.


Sen ringde chefen som hade semester och tackade för tiden på mitt vikariat (som tog slut nu 31/3) så sa hon att vaktmästaren skulle komma med en grej under dagen. Han kom med två vackra orkidéer han också. Så jag är helt överbelamrad med blommor här hemma nu.


På lunchen så hade jag tvingat dit arbetsterapeuten och våran förra sjukgymnast på tååta. Det var väldigt kul att träffa dom båda.  Ni ska få se bilder på allting jag fick, det var lite mera grejer förutom det jag nämnt.



I Lördags så var jag och Stefan ute och promenerade i skogen, sen var vi och köpte tårta till Söndagens kalas.

Sen på Söndagen så kom delar av Stefans familj och firade mej, det var himla trevligt och jag fick så mycket bra o fint.


Igår var första dagen som arbetslös typ. Jag går ju som sagt på timmar igen och får jobba när dom ringer in mej. Såhär i början känns det rätt jobbigt att bara ha varit hemma 2 dagar, jag har ju ett års heltidsarbete bakom mej (nåja nästan 88%) men jag är ihärdig, sen söker jag ju även andra jobb. Så vi får se hur det blir i slutändan.


Finns två bra saker med det hela.

1. Jag har börjat komma igång med motionen, jag promenerar i jävligt rask takt i skogen så gör jag lite träning hemma.

2. Det sparas bensinpengar. Röda turbon står här ute och solar sig i glansen.

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards