Nejlikan

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Angelica - 9 mars 2012 18:32

Jag har flera gånger tänkt att blogga, men så orkar jag inte eller så är det nåt annat som är roligare. Inte för att jag har så himla mycket nytt att berätta men det är skönt att skriva av sig lite ibland.


Idag har jag haft semester, jag har ju några semesterdagar kvar så jag passar på att ta någon då o då. Arbetsgivaren ser gärna att man tar ut alla semesterdagar innan man slutar. Min anställning går ju ut den 31 Mars så det är inte lång tid kvar nu, det känns trist men jag är mer mentalt förberedd på det så jag söker ju annat och har gjort det ett tag nu.


Så igår ringde dom från Mälarsjukhuset i E-tuna och frågade om jag var intresserad av att komma på intervju för att arbeta (avd. öron,näsa,hals) och det vill jag ju absolut. Jag är mycket intresserad av att arbeta inom landstinget, det är en så himla intressant arbetsplats. Så på Måndag ska jag dit och jag hoppas det går bra..


Grejen är att det var länge sen jag sökte jobbet och jag har sökt en del landstingsjobb så jag var tvungen o fråga om det var i Eskilstuna, lite pinsamt sådär men vad tusan. Grejen är att jag minns inte riktigt vad det var för tjänst, jag har för mej att det var en tjänst på 75% och har även ett svagt minne av att det var natt? men jag minns ju inte alls, var ju som sagt länge sen. Jag vart även positivt överraskad att dom ringde för det stod i ansökan att dom i första hand tog personal som jobbade där (typ vikarier) men tydligen verkade jag också intressant!!  


Så nu ska man försöka hitta bra parkering och hitta till självaste avdelningen, sen minns jag inte vad kvinnan hette som jag skulle träffa (gick på stan när hon ringde så jag kunde inte skriva upp nåt alls) men det löser sig. Att ta sig med bil dit helt själv är ett tillräckligt stort projekt för mej, grejen är att jag är hos tandhygienisten i Södertälje innan dess så det blir en bit att åka och jag hoppas inte det tar alltför lång tid på folktandvården så jag behöver stressa.


Nu är det ju först o främst helg, så nu taggar vi för inflyttningsfest imorgon!!   Trevlig helg!


Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards