Nejlikan

Direktlänk till inlägg 21 januari 2015

Agnes- del 1

Av Angelica - 21 januari 2015 20:18

Jag o Stefan bestämde oss för att skaffa barn våren 2011. I början är man så övertaggad man tror att man ska bli gravid av att bara titta på varandra i princip, det är det man blir itutad under hela tonårsperioden iaf.

Det tog lite drygt ett år innan vi plussa. Det var jag som mådde lite illa o var lite känsligare än vanligt. Så jag gick  köpte ett test som jag tog kl 5 på morgonen därpå, sen låg jag o väntade på att Stefan skulle vakna (det var röd dag så vi var lediga= sovmorgon). Alltså det var så häftigt att berätta! Jag vet att Stefan då var lite tveksam,han tyckte i samma veva att vi kunde vänta lite till men då var det liksom försent.

I början av graviditeten mådde jag rätt illa. Det la sig efter dom första veckorna. Jag var från dag 1 utsatt för en psykisk stress dvs Mamma o hennes cancer. Så jag var ju så oerhört glad samtidigt som jag kände mig ledsen och orolig.


Under sommaren så hade jag en liten blödning när vi var nere på landet, vi åkte in till sjukhuset i Kalmar där vi för första gången fick se lillskruttan på ultraljudet. Allting såg bra ut så vi åkte tillbaka. Vi gick till barnmorskan i Strängnäs som vanligt och sen var vi på RUL i Augusti och då vart vi tillbakaflyttade 3 veckor. Men redan i v 15 så kände jag första sparkarna, kändes mest som ett tryck långt ner i magen, som sedan blev tydligare ju längre in i graviditeten jag kom.

 
I Augusti när jag åkt ner till Jkpg själv några dar innan begravningen så skulle jag på toa o ser att jag har haft en stor blödning dvs alla kläder var i princip bara att slänga. Jag ringde Carin som åkte upp med mej till akuten på Ryhov. Jag hade sms kontakt med Stefan som var orolig. Jag hade inte ont alls så det var ju positivt. När vi fick komma in så sa Barnmorskan att moderkakan satt lågt, och att jag skulle ta det lite lugnt med att lyfta tungt.
Efter dessa två sjukhusbesök så hade jag alltid med mej ett ombyte kläder till jobbet. 




Natten den 21 September 2012 så gick jag på toa då alla som varit gravida vet hur det är att ha en unge som trycker på blåsan. Jag gick o la mej igen o innan jag han somna så var det bara som att proppen gick o det forsade blod från mej. Jag visste direkt att det var blod innan jag ens kollat, jag väckte Stefan o bad han hämta en handduk. Sen gick jag så fort jag kunde in i badrummet o duschen med en handduk mellan benen, trots det så blev det stora blodpölar hela vägen. Jag ställde mej i duschen o försökte tvätta bort blodet som forsade men det slutade aldrig att komma, jag stängde flera gånger av duschen för jag tänkte att nu är det ok igen, men icke. Jag trodde allt var som det skulle då alla barnmorskor jag träffat sa att jag kunde få fler blödningar men att det inte var någon fara. Stefan som hade mer sinnesnärvaro ifrågasatte och ringde efter ambulans (jag trodde att vi kunde tagit vår egen bil in till akuten, jag insåg inte allvaret i situationen) Under tiden vi väntade på ambulansen så mådde jag illa o blev yr så jag var tvungen att lägga mej ner i duschen.

Forts följer..

Idag är det Agnes namnsdag och igår var hennes BF dag   










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 22 augusti 2020 22:06

Då har det gått några månader sen sist igen.    Jag började känna en enorm stress på den arbetsplats jag blev placerad på tillfälligt under coronakrisen när mitt jobb var stängt. Jag kämpade på så gott det gick ett tag det fungerade inte. I slute...

Av Angelica - 15 april 2020 16:14

Jag måste sluta utlova inlägg som inte blir av. Det har varit väldigt mycket det senaste med tanke på att jag jobbar inom vården men äldre så är det sjukt mycket att göra. Idag har jag sjukat mig då jag inte känner mig helt kry. Alva har även blivit ...

Av Angelica - 5 april 2020 20:17

Hej bloggen!Jag har sedan jag skrev senast för typ 1 1/2 år sedan inte direkt haft någon motivation. Nu när vi står mitt i coronakrisen och man inte kan åka någonstans och någon knappt vill träffas så finns ju tiden och så även motivationen så därför...

Av Angelica - 15 oktober 2018 17:16

Halloj! Nu är jag här igen, jag som bloggar så ofta..Om exakt en vecka blir min älskade lilla dotter 8mån gammal. Galet vad tiden går fort! Vi har haft en kanonsommar, vädret var ju jättevarmt och Magnus var hemma 6 veckor tillsammans med oss, vi v...

Av Angelica - 17 maj 2018 13:08

Vi var beräknade att föda vår lilla plutt den 14 Februari, men hon kom inte då så det blev några långa dagar som gick. Onsdagen den 21 Februari trodde jag vattnet gick på morgonen ganska tidigt för det vart blött i sängen och samma dag så hade vi tid...

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards