Nejlikan

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Angelica - 25 februari 2013 12:51

Jag drar en lögn

Varje gång de frågar hur jag mår

Jag har en lögn

För varje fråga som beror oss två


Jag berättar allt, men berättar egentligen ingenting

Mitt skratt är inbjudande varmt

Det råder istid längre in

Tårar fryser på min kind

Man hittar ursäkter för allt

Under ett evighets långt fall

Jag som alltid varit drottningen

Överallt

I min värld


Och vet du vilket pris jag fick betala för dej och mej

Vilket pris som helst betalar jag igen

Men jag är stolt, jag gjorde valet för mej själv

Det här är priset jag betalat.. för lögner


Jag drömde en dröm

En dröm som gav mej dej tillbaka

En vacker dröm

Men jag undrar är det verkligen dej jag saknar?


Jag har ett liv, mitt jävla framgångsrika liv

En dålig film, en parodi

Där ingen känner någonting

Där allt är fullt av ingenting

En värld av spel och strategi

Där allt är upp till bevis

Men jag har inga vittnen, inget alibi, ikväll

Är jag här, för mej själv..


Och vet du vilket pris jag fick betala för dej och mej

Vilket pris som helst betalar jag igen

Men jag är stolt, jag gjorde valet för mej själv

Det här är priset jag betalar, för stolthet

Om du frågar vad jag varit, utan dej

Och om du frågar har jag svaret

Nej åter nej

Men jag är stolt, jag gjorde valet för min egen skull

Det här är priset jag betalat för frihet

Det är sanningen...



Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards