Nejlikan

Direktlänk till inlägg 20 mars 2017

20/3-17

Av Angelica - 20 mars 2017 17:34

Vi hade en jättemysig helg på Södertuna slott. Det var så skönt att få komma iväg och umgås och prata.
Vi åt jättegod mat och jag vart lite trött i huvudet dagen efter så det blev vila för mig när jag kom hem. Somnade faktiskt i Magnus famn i soffan storsnarkandes.
Det var också kul när Jossan var här Fre-Lör, vi åt pizza och kollade på film typ.

Vi (läs jag) har äntligen kommit igång med att måla väggen i lillrummet/gästrummet vit. Den har grundats så ikväll så ska vi köra första strykningen med väggfärg. Det kommer bli så himla bra när det är klart tror jag. 

Denna veckan är en riktigt slapp vecka för min del. Jag jobbar bara Tis Ons och Lör Sön. Så på Onsdag efter jobbet ska jag träffa Jenny en liten sväng eventuellt, annars satsar vi på Söndag. Sen rullar jag ner till Jönköping.
På Torsdagen ska jag sätta lite vårblommor på Mammas grav och sen får jag väl se lite vad dagen bjussar på. Kvällen kommer tillbringas med Beccan o Emelie, vi ska ut och äta. Det ser jag fram emot väldigt mycket.
På Fredag åker jag hem igen för sen jobbar jag helgen. 

I helgen som var så var vi i Axmar. Min bil städades ur invändigt. Vi grillade sjuukt goda högrevsburgare, snacka med grannarna jämte som köpte en vedeldad badtunna. Storstäda huset. Nästa gång vi kommer är ju i Påsk och då är det massor som behövs göras. Försöka fixa iordning för lilla Ernst (roboten) så gräset är någorlunda jämnt. Vi ska kolla om vi kan låna Magnus föräldrars släp så vi kan slänga mer gammal skit sen gubben bodde där. 

En glad problemlös dag känns det som. Bjussar på lite bilder på maten vi åt på Södertuna. 

 
Förrätt

 
Huvudrätt


  <

Mellanrätt?


 
Dessert

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 22 augusti 2020 22:06

Då har det gått några månader sen sist igen.    Jag började känna en enorm stress på den arbetsplats jag blev placerad på tillfälligt under coronakrisen när mitt jobb var stängt. Jag kämpade på så gott det gick ett tag det fungerade inte. I slute...

Av Angelica - 15 april 2020 16:14

Jag måste sluta utlova inlägg som inte blir av. Det har varit väldigt mycket det senaste med tanke på att jag jobbar inom vården men äldre så är det sjukt mycket att göra. Idag har jag sjukat mig då jag inte känner mig helt kry. Alva har även blivit ...

Av Angelica - 5 april 2020 20:17

Hej bloggen!Jag har sedan jag skrev senast för typ 1 1/2 år sedan inte direkt haft någon motivation. Nu när vi står mitt i coronakrisen och man inte kan åka någonstans och någon knappt vill träffas så finns ju tiden och så även motivationen så därför...

Av Angelica - 15 oktober 2018 17:16

Halloj! Nu är jag här igen, jag som bloggar så ofta..Om exakt en vecka blir min älskade lilla dotter 8mån gammal. Galet vad tiden går fort! Vi har haft en kanonsommar, vädret var ju jättevarmt och Magnus var hemma 6 veckor tillsammans med oss, vi v...

Av Angelica - 17 maj 2018 13:08

Vi var beräknade att föda vår lilla plutt den 14 Februari, men hon kom inte då så det blev några långa dagar som gick. Onsdagen den 21 Februari trodde jag vattnet gick på morgonen ganska tidigt för det vart blött i sängen och samma dag så hade vi tid...

Presentation

Den här bloggen handlar helt om mej och mitt liv. Mycket tankar och känslor men även ytligt flamms finns det plats för. Jag hoppas att jag genom bloggen kanske någon gång kan ge stöd i sorg, ett glädjande leende eller bara en igenkänningsfaktor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards